Judeţul Bistriţa-Năsăud va începe să se promoveze cu o nouă rută cultural-turistică dezvoltată pe plan regional de Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) Turism şi recunoscută de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului – ‘Povestea vinului din podgoria Lechinţa’.
Potrivit informaţiilor postate, miercuri, pe pagina de socializare a ADI Turism – ‘Visit Bistriţa-Năsăud’, în cadrul excursiilor tematice, vor fi explorate cramele locale, se vor degusta vinuri deosebite şi vor fi promovate şi alte obiective culturale sau turistice din împrejurimi.
‘Vei fi învăluit în atmosfera autentică a podgoriilor şi vei avea şansa de a afla secretele producţiei de vin din zona noastră. Nu este doar despre vin! Pe lângă degustări, vei descoperi şi obiective culturale şi turistice din împrejurimi, aducându-ţi o perspectivă completă asupra frumuseţii şi bogăţiei acestui colţ de Transilvania. Grupuri mici, vizite punctuale, trasee bine stabilite şi ghidaj personalizat pentru a oferi fiecărui participant o experienţă memorabilă şi autentică’, se arată în mesajul postat pe Facebook.
O altă rută cultural-turistică menită să promoveze judeţul este ‘Circuitul bisericilor de lemn din Bistriţa-Năsăud’, din care fac parte 21 de lăcaşuri de cult ce datează din secolele XVIII-XIX.
Potrivit datelor regăsite pe site-ul Complexului Muzeal Bistriţa-Năsăud, lungimea totală a rutei este de 410 kilometri, aceasta fiind împărţită în două trasee: unul de 226 kilometri, ce poate fi parcurs cu autocarul sau microbuzul în aproximativ cinci ore, şi unul de 184 kilometri, care poate fi parcurs în patru ore.
Această rută se adresează turiştilor sau pelerinilor interesaţi de Bistriţa-Năsăud din punct de vedere istoric, arhitectural, cultural şi religios. AGERPRES (AS – autor: Tina Dumitrescu, editor: Karina Olteanu)