Cetatea Rodna din judeţul Bistriţa-Năsăud, atestată documentar încă din secolul al XIII-lea, îşi va dezvălui comorile ascunse cu sprijinul ‘Străjerilor Porţii Transilvaniei’, în cadrul unui eveniment cultural programat să aibă loc în perioada 6-7 august, potrivit comunicatului de presă remis joi de Asociaţia Culturală Bistriţa Medievală.
‘Poarta Transilvaniei’ este sloganul sub care se promovează turistic Bistriţa-Năsăud, iar ‘străjerii’ săi vor fi elevi şi studenţi din judeţ, însoţiţi de ghizi turistici.
‘Spiritul medieval al Rodnei reînvie la începutul lunii august, dezvăluind din misterele, istoria şi cultura încărcată de tradiţii străvechi, precum şi din frumuseţea unui patrimoniu natural de o valoare inestimabilă – toate acestea, elemente atât de importante pentru prezentul şi viitorul nostru. În perioada 6-7 august, Asociaţia Culturală Bistriţa Medievală vă invită să învăţaţi despre ele, într-un mod activ, prin ateliere de reconstituire istorică, tururi ghidate în Cetatea Rodnei şi ateliere de promovare a patrimoniului natural. Activităţile vor face parte dintr-un eveniment complex, ce se va desfăşura în aceeaşi perioadă, în Ansamblul ‘Cetatea Rodnei’ ‘, se menţionează în comunicatul citat.
Evenimentul este organizat cu sprijinul Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud şi în parteneriat cu Primăria comunei Rodna, Liceul Tehnologic ‘Florian Porcius’ Rodna, Centrul Europe Direct Bistriţa-Năsăud, Asociaţia ‘Produs în Bistriţa-Năsăud’, Filiala Bistriţa-Năsăud a Asociaţiei Comunelor din România, Administraţia Parcului Naţional Munţii Rodnei, Asociaţia cultural-istorică Rodna Veche, Asociaţia WildLife.Ro, Biserica Greco-Catolică ‘Sf. M. Mc. Gheorghe’ Rodna.
Cei care vor vizita Rodna în primul weekend din luna august vor avea parte de ateliere de reconstituire istorică cu Paladinii de Terra Medies, tururi ghidate care includ ruinele cetăţii medievale fortificate, ateliere verzi sub denumirea de ‘Trăistuţa cu flori de leac’, sesiuni informative şi activităţi de promovare privind patrimoniul natural.
Proiectul va continua, în lunile august şi septembrie, cu o campanie de informare în unităţile de învăţământ şi dialoguri privind activarea civică şi culturală a comunităţii, menite să contribuie la dezvoltarea sustenabilă a acesteia.
Agenţia Naţională de Presă AGERPRES se numără printre partenerii media ai evenimentului.