AcasăStiri generaleBrăila: Aplicaţie pentru depunere şi eliberare documente online realizată cu fonduri europene...

Brăila: Aplicaţie pentru depunere şi eliberare documente online realizată cu fonduri europene la primăria municipiului

Primăria Brăila a implementat un proiect cu fonduri europene în valoare de aproximativ 3,8 milioane lei, care a vizat realizarea unui sistem informatic integrat, prin care brăilenii pot accesa mai multe servicii de depunere şi eliberare documente online cu ajutorul unei aplicaţii.

Intitulat ‘O administraţie în slujba cetăţeanului’, proiectul a urmărit ‘implementarea unor mecanisme şi proceduri standard, care să crească eficienţa acţiunilor administrative la nivelul municipiului Brăila, simplificarea procedurilor administrative şi reducerea birocraţiei, prin crearea şi dezvoltarea unui sistem electronic integrat pentru administraţia publică’.

Un alt obiectiv a vizat îmbunătăţirea competenţelor profesionale a 95 persoane de la toate nivelurile ierarhice ale Primăriei Brăila pe teme specifice programului, precum şi îmbunătăţirea competenţele profesionale a 20 de consilieri locali şi a 75 de funcţionari publici, care au fost instruiţi în planificare strategică şi operaţională a administraţiei publice, managementul resurselor publice locale şi participare la luarea deciziilor.

‘În urma implementării proiectului, s-a realizat, în premieră, un sistem informatic integrat pentru optimizarea serviciilor administraţiei locale, care utilizează tehnologii şi o interfaţă modernă care poate fi accesată non-stop, de oriunde şi de pe orice tip de dispozitiv (PC/laptop, telefon, tabletă). Practic, s-au realizat următoarele aplicaţii software: Evidenţă impozite şi taxe, Import automat încasări din Trezorerie, Instituire popriri, Plata cu cardul şi preluare automată ordine de plată, Interfaţare cu Direcţia Regim Permise de Conducere şi înmatriculare vehicule, Contabilizare venituri, Comunicare on-line birouri executori şi notari publici, Contracte închiriere, concesiuni, superficie, novare, Curte de Conturi, Stocare electronică de documente prin scanare, Gestionare autorizaţii de funcţionare, Hartă interactivă integrată cu modulele de mai sus şi alte aplicaţii existente, Gestionare patrimoniu public şi privat, Registru Agricol, Gestionare asociaţii de proprietari şi comunicare cu cetăţenii pe aceste probleme’, se arată într-un comunicat remis de echipa de proiect.

Perioada de implementare a proiectului care a ajuns la final a fost de 48 de luni, iulie 2019 – iulie 2023, ia fondurile obţinute prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014 – 2020 de 3.777.910,53 lei.

Citește și:

Activează Notificările OK No thanks