Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Brăila, Francisk Chiriac, a anunţat, miercuri, că au fost demarate lucrările la podul peste râul Siret care reprezintă cea mai importantă structură a Drumului Expres Brăila-Galaţi.
‘Astăzi am fost pe şantierul drumului expres Brăila-Galaţi, unde am discutat cu reprezentanţii constructorului şi am văzut că lucrurile se mişcă foarte bine. Sunt mari şanse ca drumul să fie circulabil înainte de termenul prevăzut în contract, şi anume aprilie 2024. Au fost demarate lucrările la podul peste râul Siret, cea mai importantă structură a Drumului Expres Brăila-Galaţi. Proiectul cuprinde următoarele structuri: viaductul de acces de pe malul drept (896, 42 ml), podul peste râul Siret (307,75 ml), viaductul de acces de pe malul stâng (447,91 ml), pasajul peste complexul de cale ferată (139,14 ml). Pentru acest tip de lucrare, antreprenorul are cinci instalaţii de foraj mobilizate, urmând ca în perioada următoare să mărească numărul acestora cu încă două’, a scris preşedintele CJ Brăila, pe contul său de Facebook.
El a precizat că ‘stadiul fizic al Drumului Expres Brăila-Galaţi este de 40%’, iar dacă vremea va fi favorabilă şi antreprenorul va menţine ritmul de lucru, se poate lua în considerare darea în trafic a acestui obiectiv mai devreme de termenul contractual de finalizare din aprilie 2024.
‘Alte lucrări care se desfăşoară în şantier: se execută lucrări de terasamente la sensul giratoriu de la km 1+524; se execută lucrări de aşternere a stratului de formă, stratului inferior de fundaţie, dar şi a stratului superior de fundaţie aferent sistemului rutier al giraţiei de la km 1+524; pe partea dreaptă a drumului între km 4+200 şi km 5+100 se execută lucrări de aşternere a stratului superior de fundaţie; se execută lucrări de relocare a reţelelor de utilităţi publice. Drumul Expres Brăila – Galaţi are o lungime de 10,767 km. Va avea două benzi de circulaţie, pe fiecare sens, trei poduri, două viaducte şi un pasaj. Porneşte din drumul de legătură brăilean al podului peste Dunăre şi se încheie la intersecţia cu DN2B, în zona Movileni’, a menţionat Francisk Chiriac.
Drumul Expres Brăila – Galaţi este realizat de Asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, valoarea contractului cofinanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020 fiind de 371.416.131,09 lei, fără TVA.
Francisk Chiriac a mai adăugat că ‘Brăila va deveni unul dintre cele mai importante noduri rutiere din România’, judeţul fiind în centrul unor mari proiecte de infrastructură, aflate în diverse stadii.
‘În urmă cu două luni de zile, la Brăila, am semnat, alături de colegii mei, preşedinţii consiliilor judeţene Galaţi, Ialomiţa şi Călăraşi, contractul pentru studiul de fezabilitate pentru drumul TransRegio care va lega Galaţi şi Brăila de Autostrada Soarelui. Este un proiect la care am pus umărul patru judeţe, patru administraţii care au înţeles că împreună suntem mai puternici. Am pus bazele celei mai mari asociaţii de dezvoltare intercomunitară din România şi nu ne oprim aici! Anul acesta, podul peste Dunăre, visul de decenii al brăilenilor, împlinit prin semnarea contractului în mandatul de premier al lui Mihai Tudose, colegul şi prietenul meu, va fi gata! Se lucrează şi la expertizele geotehnice pentru Aeroportul Internaţional Galaţi-Brăila, un proiect al consiliilor judeţene Galaţi şi Brăila’, a mai evidenţiat preşedintele CJ Brăila. AGERPRES / (AS – autor: Ecaterina Ignat, editor: Marius Frăţilă)