Lucrările de relocare a utilităţilor pentru realizarea podului peste Dunăre care va lega Brăila de Tulcea, blocate luni dimineaţă de omul de afaceri Gheorghe Caruz, care nu le-a permis echipelor Companiei de Utilităţi Publice ‘Dunărea’ să intre pe terenul său aflat pe amplasamentul podului pe motiv că nu a primit banii conveniţi în urma exproprierii, au fost reluate marţi, potrivit subprefectului judeţului Brăila delegat cu atribuţii de prefect, Simona Drăghincescu. ‘Lucrările CUP Dunărea pentru relocarea utilităţilor din zona podului suspendat peste Dunăre s-au reluat astăzi. Situaţia s-a deblocat fără probleme, domnul Caruz a înţeles importanţa acestui mare proiect de infrastructură. Există într-adevăr o situaţie legată de plata privind exproprierea şi i-am promis domnului Caruz sprijin pentru rezolvarea acestei probleme’, a declarat, pentru AGERPRES, Simona Drăghincescu. Luni dimineaţă, Gheorghe Caruz, fost preşedinte al Patronatului Român al Cărnii de Porc, s-a opus pătrunderii pe terenul său a angajaţilor CUP ‘Dunărea’, cărora le-a spus că îi va acţiona în instanţă dacă vor începe relocarea utilităţilor în această zonă, după care a mers personal la sediul Companiei de Utilităţi Publice, însoţit de mai mulţi avocaţi, pentru a discuta vizavi de această situaţie. Preşedintele Consiliului Judeţean Brăila, Francisk Chiriac, a anunţat, la începutul lunii august, că a început operaţiunea de relocare a conductelor de apă-canal din zona podului peste Dunăre, cel mai important proiect de infrastructură demarat în estul României după 1989. Licitaţia pentru realizarea podului a fost câştigată, în ianuarie 2018, de asocierea a două firme – una din Italia şi cealaltă din Japonia, iar contractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023, 18 luni fiind alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru execuţie. Pentru acest obiectiv au fost alocate fonduri nerambursabile în valoare de aproximativ 363 de milioane de euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională, bani care vor fi folosiţi atât pentru construirea podului, cât şi pentru realizarea unei reţele de drumuri de 23 km, care vor face legătura cu podul. Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 metri, dintre care 1.120 metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 metri pe malul dinspre Brăila şi 364 metri pe malul dinspre Tulcea. Lăţimea totală va fi 31 metri şi va cuprinde patru benzi de circulaţie a câte 3,50 metri lăţime fiecare, patru benzi de încadrare a câte 0,5 metri lăţime fiecare, două acostamente de 1,50 metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele urmând să aibă 2,80 metri fiecare.