Cincizeci de pescari autorizaţi şi soţiile acestora au fost instruiţi în domeniul antreprenoriatului turistic în cadrul unui proiect cu fonduri europene, care a avut drept scop promovarea dezvoltării durabile a zonei pescăreşti a judeţului Brăila.
Intitulat ‘Formarea profesională a pescarilor – pilon al dezvoltării comunităţii’, proiectul a fost finanţat în cadrul Programului Operaţional de Pescuit şi Afaceri Maritime 2014 – 2020 cu suma de 108.318,35 lei, perioada de implementare fiind 5 decembrie 2019 – 5 decembrie 2021.
Proiectul a fost derulat de Asociaţia pentru Ecologie şi Turism PRO ECO-TUR Brăila, iar pe durata derulării acestuia a fost realizat un curs autorizat de competenţe informatice pentru pescari autorizaţi şi soţiile acestora şi s-au organizat patru seminarii de instruire în domeniul antreprenoriatului turistic din zona pescărească a judeţului Brăila.
‘În perioada aprilie 2021 – septembrie 2021 au fost realizate împreună cu un specialist cu experienţă în domeniul turismului şi antreprenoriatului patru seminarii de instruire în domeniul antreprenoriatului turistic, precum şi aplicaţii practice de promovare, cu participarea a 50 persoane din zona pescărească a judeţului Brăila. Instruirea în domeniul antreprenoriatului în turism a fost foarte importantă, întrucât li s-a prezentat pescarilor şi membrilor comunităţii oportunităţi de dezvoltare a activităţii în domeniul turismului, informaţii despre închirierea ambarcaţiunii în scop recreativ, tradiţii locale, gastronomie, toate în conformitate cu legislaţia în vigoare’, a declarat joi, cu ocazia închiderii proiectului, preşedintele Asociaţiei PRO ECO-TUR Brăila, Mariana Albu.
Proiectul a urmărit de asemenea şi ‘creşterea gradului de conştientizare al elevilor prin organizarea de activităţi de educaţie din domeniul pescuitului, al care au participat 100 elevi din zona pescărească a judeţului Brăila din localităţile Chiscani, Stăncuţa, Gropeni, Viziru şi Tudor Vladimirescu.
‘Elevii au fost împărţiţi în grupe şi au participat la o serie de probe precum îndemânarea privind asamblarea şi dezasamblarea unui cort, pescuit sportiv, identificarea unui traseu cu sau fără busola şi probe artistice. În cadrul activităţii educative privind pescuitul, elevii au primit sprijinul unei persoane cu experienţă în activităţi educativ-turistice, realizându-se şi jocuri nonformale cu ajutorul materialelor şi al obiectelor reciclabile, jocuri nonformale cu accent pe echipă, jocuri de rol, gimnastică de încălzire nonformală’, a mai precizat Mariana Albu. AGERPRES / (AS – autor: Ecaterina Ignat, editor: Marius Frăţilă)