Constructorul Podului suspendat peste Dunăre informează participanţii la trafic cu privirea la închiderea etapizată, începând cu data de 18 octombrie, a străzii Tudor Vladimirescu din municipiul Brăila, pentru execuţia de lucrări la drumul de acces către pod.
‘Închiderea etapizată a străzii Tudor Vladimirescu se va realiza pe sectorul interesectat cu proiectul podului, în zona pasaj CF -km 0+300. Restricţionarea traficului se face pentru a putea realiza lucrările de terasament. Zona restricţionată va fi balizată şi semnalizată corespunzător. În zonă vor fi prezente şi echipe de piloţi de trafic pentru dirijare şi fluidizare’, a declarat marţi reprezentantului antreprenorului, ing Viorel Eşanu.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat, în urmă cu două săptămâni, că şoferii vor circula gratuit pe Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila în primii cinci ani de la deschidere, potrivit contractului de finanţare europeană.
În ceea ce priveşte deschiderea circulaţiei pe pod, Sorin Grindeanu a declarat, cu ocazia unei vizite făcute pe şantierul Podului peste Dunăre pe 3 octombrie, că se aşteaptă ca termenul, fixat la final acestui an, să fie respectat.
‘Termenele pe care le ştiţi cu toţii că s-au dat în toată această perioadă au fost de dare în circulaţie la sfârşitul acestui an, pe variantele explicate mai devreme. În această săptămână, au avut loc discuţii între beneficiar, şi anume CNAIR, şi compania care execută acest proiect, pe multe dintre punctele în care existau blocaje şi au existat blocaje, pe soluţii tehnice, care, ca să dau câteva exemple, în momentul în care s-a făcut acest proiect, nu mai corespund cu realitatea, au fost depăşite’, a declarat Sorin Grindeanu.
Licitaţia pentru realizarea Podului suspendat peste Dunăre, cea mai mare lucrare de infrastructură din România din ultimii 30 de ani, a fost câştigată, în ianuarie 2018, de asocierea a două firme – una din Italia şi cealaltă din Japonia, iar contractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023, în condiţiile în care 18 luni sunt alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru execuţie.
Pentru acest obiectiv au fost alocate fonduri nerambursabile în valoare de aproximativ 363 de milioane de euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională, bani care vor fi folosiţi atât pentru construirea podului, cât şi pentru realizarea unei reţele de drumuri de 23 kilometri, care vor face legătura cu podul.
Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 de metri, dintre care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale şi al lungimii.
Lăţimea totală va fi 31 de metri şi va cuprinde patru benzi de circulaţie a câte 3,50 metri lăţime fiecare, patru benzi de încadrare a câte 0,5 metri lăţime fiecare, două acostamente de 1,50 metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele urmând să aibă 2,80 metri fiecare. AGERPRES / (AS – autor: Ecaterina Ignat, editor: Marius Frăţilă)