Consiliul Judeţean Braşov vrea să treacă clădirea Palatului administrativ din domeniul public al statului în cel al judeţului pentru a putea să o reabiliteze, aleşii braşoveni adoptând, în şedinţa de plen de miercuri, în acest sens, o Hotărâre.
Conform documentelor anexate proiectului de Hotărâre adoptat de consilierii braşoveni, CJ Braşov ‘şi-a exprimat, de-a lungul timpului, intenţia de a se implica pentru a realiza lucrări ample asupra imobilului, dar, nefiind proprietar, nu s-a putut în mod legal angaja în efectuarea acestora, acum fiind posibilă accesarea de fonduri prin PNRR’.
Potrivit documentelor citate, trecerea imobilelor palate administrative din domeniul public al statului în domeniul public al unei unităţi administrativ-teritoriale pentru realizarea unor lucrări de modernizare, reabilitare, consolidare, extindere se poate face la cererea Consiliului Judeţean prin Hotărâre de Guvern iniţiată de Instituţia Prefectului.
În prezent, Palatul Administrativ din Braşov se află în domeniul public al statului şi administrarea Instituţiei Prefectului.
În imobilul cu o suprafaţă desfăşurată de peste 10.000 de mp şi o valoare de inventar de 17,6 milioane de lei, în prezent, funcţionează Instituţia Prefectului şi Consiliul Judeţean. Până anul trecut, o a treia instituţie îşi avea sediul aici, Curtea de Apel Braşov.