AcasăStiri generaleBraşov: După doi ani de stagnări, încep lucrările la podul de la...

Braşov: După doi ani de stagnări, încep lucrările la podul de la Voila, legătura cu poligonul militar de la Cincu

Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Tudorică Şerban, a anunţat, marţi, că, în zilele următoare, vor demara lucrările efective de construire a noului pod de la Voila, principala cale de acces către poligonul militar de la Cincu, proiectul stagnând de aproximativ doi ani, din cauza unor neînţelegeri între părţile implicate în ce priveşte soluţia tehnică a lucrărilor.

Concret, mărul discordiei l-a reprezentat demolarea prin implozie a vechiului pod, care va polua cu elemente de construcţii apa râului Olt.

‘Astăzi (marţi – n.r.), după doi ani în care ne-am chinuit cu acest pod, se va da ordinul de începere al lucrărilor. Toate neajunsurile au fost depăşite şi urmează ca, în maximum o lună de zile, să se demoleze podul existent. Sunt condiţii speciale acolo, deoarece demolarea prin implozie înseamnă că foarte multe elemente ale podului existent vor cădea în albia râului şi acestea trebuie preluate. După aceasta, se construieşte fundaţia din beton – sunt lucrări care pot fi efectuate şi toamna târziu – şi sperăm noi că, undeva pe la mijlocul anului viitor, noul pod să fie finalizat. (…) Deci, în următoarele zile vor apărea utilajele în zonă’, a declarat preşedintele CJ Braşov.

Iniţial, termenul contractual de finalizare a lucrărilor a fost în octombrie 2023, însă, acum, beneficiarul – CJ Braşov – aşteaptă de la constructor o estimare pentru durata lucrărilor, în vederea încheierii unui act adiţional.

Preşedintele CJ Braşov a conchis că îmbunătăţirea proiectului cu toate elementele noi a însemnat o anumită întârziere, însă soluţia nouă, care constă în realizarea unei noi fundaţii, este mai bună, subliniind că nu există pierderi financiare pentru beneficiar.

‘Este cea mai bună soluţie – şi pentru noi, şi pentru Armată în mod special, şi pentru constructor. Mai pot apărea neînţelegeri minore – însă cele mari – demolarea prin implozie şi construirea unei noi fundaţii – au fost tranşate’, a adăugat Şerban.

În context, el a precizat că, în ce priveşte realizarea unui drum de ocolire modern, care să permită tranzitul convoaielor militare, în zona localităţii Cincşor, ca alternativă la podul de la Voila, preşedintele CJ Braşov a spus că se află în discuţii cu CNAIR pentru preluarea lucrărilor.

‘Ocolitoarea de la Cincşor este în fază DALI (documentaţie tehnică-n.r.), cu elemente de SF (studiu de fezabilitate -n.r.) şi suntem în discuţii cu CNAIR ca ei să preia lucrările, pentru că acestea depăşesc normativul de drum judeţean, acesta urmând să fie folosit şi de armată. Dacă iniţial era prevăzut pentru o circulaţie de 80 de tone pe el, acum am ajuns la 100 de tone, greutate pe care acest drum va trebui să o susţină’, a subliniat Şerban.

În toamna anului trecut, localnicii de la Cincşor au blocat, de mai multe ori, accesul convoaielor militare dinspre Dridif către baza de la Cincu, care au folosit această rută ca alternativă la cea închisă peste podul de la Voila, furioşi că transporturile grele le distrug drumul.

Podul de la Voila reprezintă nodul de comunicaţii cel mai rapid din DN1 sau de pe magistrala feroviară 200 la poligonul Cincu, cel care găzduieşte primul grup de luptă al NATO din România.

Citește și:

Activează Notificările OK No thanks