Primăria Braşov a lansat, luni, în dezbatere publică Regulamentul de organizare şi desfăşurare a activităţii de publicitate, reclamă şi afişaj în municipiu, care va reglementa atât modul în care firmele de publicitate pot utiliza domeniul public şi privat pentru activitatea de promovare, cât şi modul în care agenţii economicii îşi vor amplasa firmele pe faţadă sau îşi vor putea amenaja vitrinele.
Regulamentul stabileşte activitatea de amplasare a mijloacelor de publicitate în zonele de publicitate restrânsă (ZPR), unde vor exista o serie de restricţii, şi zonele de publicitate lărgită (ZPL) ale Municipiului Braşov, inclusiv drumurile publice, ‘în vederea asigurării condiţiilor pentru un cadru construit coerent, armonios, sigur şi sănătos, pentru protecţia valorilor mediului natural şi antropic, pentru prezervarea calităţii peisajului şi a cerinţelor privind asigurarea calităţii în construcţii.
Astfel, conform noului regulament, în zona veche a oraşului – Şchei, centrul istoric, Braşovul Vechi, Blumăna, dar şi parţial, Dârste şi Noua, sunt admise doar următoarele tipuri de publicitate: firmele, echipamente mobile de informare, cum ar fi portative meniu; publicitatea pe mobilierul urban; steagurile publicitare pentru evenimente naţionale şi locale; publicitate pe mesh-urile şi împrejmuirile aferente şantierelor; panourile de informare turistică; publicitate temporară şi proiectele publicitare speciale şi panourile/structurile destinate amplasării afişelor publicitare şi anunţurilor de mică publicitate.
În ce priveşte restul oraşului sunt admise următoarele tipuri de publicitate: firmele, echipamentele mobile de informare; publicitate pe mobilierul urban; steaguri publicitare pentru evenimente naţionale şi locale; publicitate pe mesh-urile şi împrejmuirile aferente şantierelor; panourile de informare turistică; publicitatea temporară şi proiectele publicitare speciale; panourile/structurile destinate amplasării afişelor publicitare şi anunţurilor de mică publicitate.
Conform viceprimarului Flavia Boghiu, acest document a fost elaborat cu sprijinul mai multor instituţii şi organizaţii, de la specialişti ai Ordinului Arhitecţilor, la reprezentanţii Poliţiei Rutiere.
‘De-a lungul anilor, Braşovul a suferit foarte mult în ceea ce priveşte imaginea pe care o poate oferi locuitorilor oraşului nostru sau turiştilor, astfel, avem clădiri valoroase arhitectural, ascunse după firme şi reclame, care dau un aspect neîngrijit, intersecţii cu vizibilitate redusă din cauza amplasării diverselor panouri publicitare, spaţii verzi ocupate de mijloace de publicitate, ca să nu mai vorbim despre poluarea luminoasă care îi afectează pe cei care locuiesc în apropierea zonelor cu reclame sau firme luminoase. Pentru a reduce la minimum impactul negativ pe care derapajele din acest domeniu le are asupra comunităţii, am elaborat un proiect de regulament pe care îl supunem astăzi dezbaterii publice. Acest act normativ va reglementa atât modul în care firmele de publicitate pot utiliza domeniul public şi privat pentru activitatea de promovare, dar şi modul în care agenţii economicii îşi amplasează firmele pe faţadă sau îşi amenajează vitrinele’, a afirmat viceprimarul Flavia Boghiu.
Braşovenii pot transmite propuneri de completare sau modificare a proiectului de hotărâre până în data de 26 ianuarie. AGERPRES / (AS – autor: Diana Dumitru, editor: Marius Frăţilă)