Conducerea Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Braşov a semnat, luni, contractul pentru întocmirea studiului de prefezabilitate şi fezabilitate necesar construirii drumului de legătură între Varianta Braşov, Aeroportul Internaţional Ghimbav şi DN1, respectiv viitoarea autostrada Braşov – Ploieşti, în zona Codlea.
Conform anunţului făcut de DRDP Braşov, firma de specialitate are la dispoziţie 3 luni pentru elaborarea studiului de prefezabilitate şi 5 luni pentru realizarea studiului de fezabilitate.
‘Avem însă promisiuni din partea reprezentanţilor firmei că vor scurta aceste termene astfel încât, până la finalul acestui an, să putem scoate la licitaţie proiectarea şi construcţia efectivă a acestui drum. DRDP Braşov va colabora îndeaproape cu reprezentaţii firmei pentru înlăturarea eventualelor blocaje în derularea acestui proiect pentru că Braşovul are mare nevoie de infrastructură modernă şi sigură’, a transmis DRDP Braşov.
Acest drum ar urma să asigure o legătură rapidă între Autostrada Bucureşti-Braşov, Autostrada Braşov-Făgăraş şi Varianta de Ocolire Braşov, precum şi cu zona Aeroportului Braşov Ghimbav şi va funcţiona în acelaşi timp ca alternativă la traficul pe DN 1 pentru oraşul Ghimbav (Varianta de Ocolire).
Prin acest drum se va realiza şi o conexiune cu preconizata dezvoltare a municipiului Codlea prin prisma realizării variantei de ocolire a municipiului, care va descărca în nodul ce se va realiza între Autostrada Bucureşti-Braşov, Autostrada Braşov-Făgăraş şi DN 1 în zona localităţii Codlea.
În decembrie 2022, şeful DRDP Braşov, Tudor Duţu, anunţa proiectul nodului rutier de la Codlea, o intersecţie pe 4 niveluri care ar urma să devină ‘cel mai spectaculos’ nod rutier din România.