Primăriile din Buzău, care vor beneficia de microbuze şcolare electrice, vor trebui să îşi asigure surse de alimentare şi să amenajeze garaje pentru a proteja vehiculele pe timp de iarnă, astfel încât să nu existe sincope în funcţionare.
Consiliul Judeţean (CJ) Buzău derulează proiectul privind ‘Dotarea cu microbuze şcolare verzi (electrice) pentru unităţi de învăţământ preuniversitar’ prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), în valoare de peste 66 milioane lei. 61 de microbuze de 16+1 locuri vor fi distribuite în 61 de comune cu scopul îmbunătăţirii condiţiilor de transport pentru elevi, cu precădere în zonele izolate. Pentru a beneficia de mijloacele de transport, administraţiile locale vor trebui să îşi înfiinţeze din surse proprii staţii de încărcare.
‘Noi, într-adevăr, am semnat contractul de finanţare cu Ministerul Educaţiei, am primit o sumă de bani, CJ Buzău face licitaţia pentru microbuzele electrice, dar există un dar ca peste tot. Beneficiarii, autorităţile administrativ-teritoriale din judeţ (UAT) şi în special UAT-urile care nu au posibilităţi din cauza bugetului să-şi achiziţioneze un asemenea autovehicul, au obligaţii foarte simple. Ca să evite problemele legate de înzăpeziri, vânturi puternice ş.a.m.d sunt obligate prin acest proiect să-şi asigure staţia de încărcare, multe UAT-uri au accesat sau sunt în curs de accesare pentru staţiile de încărcare. Acum vorbim despre energia verde, că tot vorbim despre microbuze electrice, staţiile vor fi voltaice şi se va elimina şi acest impediment’, a declarat preşedintele CJ Buzău, Petre Emanoil Neagu.
Având în vedere faptul că microbuzele vor ajunge în localităţi cu precădere aflate în zonele montane, ale căror reţele de curent electric sunt afectate în anumite perioade ale anului, primarii vor mai avea obligaţia de a amenaja garaje pentru microbuzele electrice astfel încât să prevină eventuale disfuncţionalităţi.
‘Vor avea două surse, atât la reţeaua din sistem, cât şi de la panourile respective. Trebuie ca aceste microbuze să fie asigurate pe timp de iarnă într-un adăpost, adică într-un garaj, pentru că există riscul ca bateriile să fie descărcate’, a mai precizat Petre Emanoil Neagu.