Camera Deputaţilor şi-a modificat, marţi, regulamentul propriu, în sensul ca deputaţii să-şi poată desfăşura activitatea parlamentară în format mixt, fizic şi online, şi în afara situaţiilor excepţionale, Biroul permanent urmând să decidă asupra perioadei de timp.
S-au înregistrat 273 voturi ‘pentru’ şi 9 ‘contra’.
Potrivit regulamentului în vigoare, în situaţii excepţionale, constatate de către autorităţile abilitate, precum epidemiile, pandemiile, fenomenele naturale extreme, cutremure, actele de terorism şi alte situaţii care fac imposibilă prezenţa deputaţilor la sediul Camerei Deputaţilor, şedinţele Biroului permanent al Camerei Deputaţilor, ale Comitetului liderilor grupurilor parlamentare, şedinţele comisiilor de specialitate ale Camerei Deputaţilor, precum şi şedinţele plenului Camerei Deputaţilor se pot desfăşura prin mijloace electronice printr-o procedură aprobată de Biroul permanent al Camerei Deputaţilor.
Această procedură va putea fi aplicată şi ‘în alte situaţii, pe o perioadă limitată aprobată de Biroul permanent, la propunerea Comitetului liderilor de grup’, au decis deputaţii.
În expunerea de motive se arată că activitatea în format mixt, fizic şi online, reprezintă un ‘bun câştigat’ şi de aceea trebuie extinsă utilizarea mijloacelor electronice şi la alte situaţii.
‘Parlamentul României, împreună cu serviciul specializat în materie de telecomunicaţii, a dezvoltat platforma electronică prin intermediul căreia deputaţii şi senatorii îşi desfăşoară activitatea în sistem hibrid, prezenţă fizică şi online. Totodată, structurile organizate la nivelul Camerei Deputaţilor, dar şi Senatului, au desfăşurat şedinţe în sistem online, prin mijloace electronice (…). Această modalitate de funcţionare a Parlamentului, în speţă a Camerei Deputaţilor, este considerată un câştig pentru activitatea parlamentară în cvasiunanimitatea deputaţilor şi senatorilor. Este un mijloc modern de activitate care a adus Camera Deputaţilor în secolul XXI’, se menţionează în document.
Biroul permanent şi comitetul liderilor de grup vor identifica situaţia în care se impune utilizarea mijloacele electronice de comunicare în activitatea Camerei Deputaţilor, mai precizează documentul.