AcasăStiri generaleCameră: Posturile didactice, de conducere, administrative, auxiliare din instituţiile de învăţământ confesional,...

Cameră: Posturile didactice, de conducere, administrative, auxiliare din instituţiile de învăţământ confesional, ocupate cu avizul cultului

Comisia pentru învăţământ a Camerei Deputaţilor a decis, joi, la dezbaterea proiectului legii învăţământului superior, că ocuparea posturilor didactice, de conducere, administrative sau auxiliare din instituţiile de învăţământ confesional de stat şi particular să fie făcută doar cu avizul cultului.

Deputaţii din comisie au aprobat, în acest sens, un amendament al UDMR, fiind introdus un text nou.

‘Pentru ocuparea tuturor posturilor didactice, de conducere, administrative sau auxiliare în cadrul instituţiilor de învăţământ confesional de stat şi confesional particular, la nivel universitar, este necesar avizul cultului’, prevede textul adoptat.

De asemenea, comisia a aprobat un amendament al PNL care prevede că ‘diplomele şi certificatele acordate în învăţământul particular şi confesional au valoarea şi produc efectele actelor de studii eliberate în învăţământul de stat’.

‘Studenţii de la universităţile particulare şi confesionale particulare autorizate provizoriu sau acreditate vor beneficia din partea statului de toate facilităţile acordate de stat studenţilor din învăţământul de stat, conform legii, cu excepţia dreptului la burse, la scutiri de taxe la cazare şi cantină, mai precizează amendamentul acceptat de comisie.

Un alt amendament, propus de deputatele PNL Rodica-Luminiţa Barcari şi Elena Hărătău, la secţiunea din proiectul de lege privind formarea iniţială pentru cariera didactică în învăţământul preuniversitar, a fost aprobat de comisie.

‘Pregătirea practică din cadrul programelor de studii universitare de masterat didactic se realizează prin abilitarea didactică, care constă în desfăşurarea de activităţi didactice în Baze de Practică Pedagogică (BPP) sau unităţi de învăţământ de aplicaţie, pe baza contractelor oficiale de colaborare inter-instituţională. Activităţile de practică din cadrul programelor de studii universitare de masterat didactic şi din cadrul programului de formare psihopedagogică se pot derula pe durata unei perioade de stagiu în străinătate în cadrul unui program al Uniunii Europene, care are o componentă dedicată formării iniţiale a profesorilor, perioadă certificată prin documentul de mobilitate Europass’, mai prevede amendamentul.

Alte amendamente aprobate de comisie vizează secţiunea din proiectul de lege privind organizarea şi funcţionarea învăţământului superior medical, învăţământului superior din domeniile sănătate şi medicină veterinară.

Unul dintre acestea prevede că ‘posturile didactice din învăţământul superior din domeniul sănătate la disciplinele care au corespondenţă cu specialităţile medicale din reţeaua Ministerului Sănătăţii sunt posturi didactice clinice şi la ele pot accede doar persoane care au obţinut prin concurs, în funcţie de gradul universitar, titlurile de medic şi/sau medic dentist/medic stomatolog rezident sau medic şi/sau medic dentist/medic stomatolog specialist sau farmacist rezident şi/sau farmacist specialist în specialitatea postului’.

‘Pentru ocuparea acestora, comisiile de specialitate ale CNTADCU propun standarde minime naţionale necesare şi obligatorii specifice care iau în considerare experienţa profesională medicală’, se arată în textul adoptat.

‘Pregătirea în rezidenţiat se organizează şi se evaluează, în condiţiile legii, de Ministerul Educaţiei şi de Ministerul Sănătăţii, prin intermediul instituţiilor de învăţământ superior de medicină şi farmacie acreditate şi al instituţiilor de învăţământ superior care au în structură facultăţi de medicină, medicină dentară şi farmacie şi care au programe de studii de medicină, medicină dentară şi farmacie acreditate’, conform unui text nou introdus.

Organizarea şi finanţarea rezidenţiatului se reglementează prin acte normative specifice, după consultarea cu instituţiilor de învăţământ superior acreditate şi cu facultăţile care au programe de studii de medicină, medicină dentară şi farmacie acreditate.

‘În cadrul instituţiilor de învăţământ superior de medicină şi farmacie acreditate care organizează programe de pregătire în rezidenţiat se constituie o structură, la nivel de direcţie, de pregătire în rezidenţiat care organizează activitatea de avizare a unităţilor de pregătire şi asigură coordonarea pregătirii de rezidenţiat, condusă de un prorector. În cadrul instituţiilor de învăţământ superior care au în structură facultăţi de medicină, medicină dentară/stomatologie şi farmacie şi care au programe de studii de medicină, medicină dentară şi farmacie acreditate se organizează un departament de pregătire în rezidenţiat care este subordonat conducerii facultăţii’, se menţionează într-un text aprobat la propunerea PSD.

Citește și:

Activează Notificările OK No thanks