World Vision România lansează campania ‘Moş Crăciun la sate’, care îşi propune să strângă cadouri pentru peste 2.500 de copii din comunităţile vulnerabile din mediul rural.
Potrivit unui comunicat de presă transmis, marţi, de fundaţia menţionată, două treimi dintre familiile de la sate vor renunţa la cadouri sau vor reduce substanţial bugetul pentru acestea, din cauza creşterii costurilor.
Un studiu realizat de World Vision România arată că aproape două treimi dintre părinţi (61,5%) vor avea mai puţin de 100 de lei pentru cadoul copilului. Mai mult de jumătate dintre părinţii de la sate vor alege cadouri care să acopere nevoi de bază (îmbrăcăminte, încălţăminte, alimente, etc).
Unul din trei români din mediul rural ar sări peste Crăciunul de anul acesta, dacă ar putea, din cauza dificultăţilor financiare, se mai arată în studiu, potrivit comunicatului citat.
Două treimi dintre românii de la sat (66,3%) reuşesc doar parţial sau nu reuşesc deloc să asigure familiei confortul de bază (alimente, căldură în casă etc.) în perioada sărbătorilor de iarnă.
Aproape o treime dintre familiile din mediile vulnerabile consideră perioada Crăciunului una stresantă, mai ales din cauza dificultăţilor financiare.
Patru din cinci părinţi sunt îngrijoraţi sau foarte îngrijoraţi cu privire la creşterea costurilor de încălzire în această iarnă.
Peste jumătate dintre familiile de la sat (55%) nu au avut brad anul trecut sau l-au avut împodobit sărăcăcios, conform studiului World Vision România.