AcasăStiri generaleCapriciul Român de George Enescu în interpretarea lui David Grimal, pe www.festivalenescu.ro...

Capriciul Român de George Enescu în interpretarea lui David Grimal, pe www.festivalenescu.ro de Ziua Naţională

Iubitorii muzicii sunt invitaţi să asculte, cu prilejul celebrării Zilei Naţionale a României, Capriciul Român pentru vioară şi orchestră, pe site-ul www.festivalenescu.ro, anunţă Organizatorii Festivalului Internaţional ‘George Enescu’.

Potrivit unui comunicat transmis, marţi, AGERPRES, Capriciul Român a fost interpretat la ediţia jubiliară a Festivalului ‘Enescu’, în septembrie 2021, la Sala Palatului, de ansamblul francez Les Dissonances, condus de violonistul şi directorul său artistic, David Grimal, înregistrarea concertului putând fi vizionată gratuit până duminică, 5 decembrie, accesând link-ul: https://www.festivalenescu.ro/capriciul-roman-enescu-festival-2021/.

Înregistrarea Capriciului Român în interpretarea lui David Grimal şi Les Dissonances, împreună cu filmele documentare despre ediţiile din pandemie ale Concursului şi Festivalului ‘Enescu’, reprezintă contribuţia Festivalului Internaţional ‘George Enescu’ la spaţiul virtual realizat de Ministerul Afacerilor Externe pentru aniversarea Zilei Naţionale a României, promovat prin intermediul celor peste 150 de misiuni diplomatice şi oficii consulare ale României, mai informează sursa citată.

Conceput pentru vioară şi orchestră, Capriciul Român continuă direcţia creionată cu mult succes în Sonata a III-a pentru vioară şi pian, ‘în caracter popular românesc’, aducând în prim-plan o virtuozitate violonistică frustă, brodată pe sonorităţile şi pe alura improvizatorică a muzicii tradiţionale, iar funcţia de ‘taraf’ acompaniator revine de această dată orchestrei.

Enescu a schiţat fragmente din Capriciul Român în diferite momente din perioada 1925-1949, neajungând niciodată să finalizeze lucrarea.

Acest portret stilizat al lăutarului român ascultat în prezent în programele de concert i se datorează în egală măsură compozitorului Cornel Ţăranu, care a restaurat şi întregit opusul cvadripartit, pornind de la numai 20 de pagini orchestrate în manuscris şi de la o parte a patra care nu exista decât la nivel de intenţie.

Nu în ultimul rând, travaliul de reconstituire a virtuozităţii violonistice enesciene – prin adăugarea de ornamente ce îmbogăţesc atât dimensiunea expresivă, cât şi pe cea tehnică – i se datorează violonistului Sherban Lupu, care a oferit şi prima audiţie a lucrării enesciene.

Citește și:

Activează Notificările OK No thanks