Aproximativ 11.000 de copii şi 1.000 de profesori au primit cărţi şi rechizite prin campania World Vision România ‘Dăm aripi educaţiei’ de sprijinire şcolilor din mediile vulnerabile, potrivit unui comunicat al acestei fundaţii transmis, marţi, AGERPRES.
Cea de a doua ediţie a campaniei ‘Dăm aripi educaţiei’ a ajutat 10.700 de copii vulnerabili, mai mult cu 3.000 faţă de 2021. Demersul a susţinut 39 de şcoli, în plus cu 15 faţă de ediţia anterioară.
Cele 39 de şcoli sunt situate în 20 de judeţe şi municipii: Bucureşti, Constanţa, Sibiu, Ialomiţa, Buzău, Brăila, Călăraşi, Iaşi, Suceava, Neamţ, Galaţi, Dolj, Gorj, Timiş, Vâlcea, Cluj, Mureş, Satu-Mare, Braşov şi Prahova.
Campania a început pe 30 august, când Smiley, Anca Serea, Gabriela Atanasov şi Andreea Madlen au citit celor prezenţi într-un mall din Bucureşti câte un pasaj din povestea lor preferată din copilărie şi au adus în discuţie importanţa lecturii în dezvoltarea armonioasă a copiilor. De asemenea, artişti şi influenceri precum Sore, Dana Rogoz, Alina Ceuşan, Laura Cosoi, Ela Crăciun şi Flavia Florean şi-au îndemnat comunităţile online să se alăture demersului World Vision România şi să doneze cărţi şi rechizite.
Campania s-a desfăşurat în august-septembrie în nouă centre comerciale partenere ale NEPI Rockcastle, investitor şi dezvoltator de proprietăţi comerciale din Europa Centrală şi de Est.
Potrivit unui studiu al World Vision România, aproximativ 25% dintre tineri nu au acces întotdeauna la rechizitele de care au nevoie la şcoală, iar 38% dintre părinţi cumpără mai puţine rechizite şi cărţi pentru copii, pentru a face economii. De asemenea, patru din zece comune nu au nicio bibliotecă, iar şase din zece şcoli de la sate nu au bibliotecă şcolară. (AS – autor: Iulia Carciog, editor: Mihai Simionescu)