Circulaţia feroviară pe podul de la Grădiştea, între Vidra şi Comana, va fi reluată în următoarele luni, urmând ca linia de cale ferată să fie complet funcţională în luna mai, când trenul va circula în regim normal, străbătând distanţa Bucureşti – Giurgiu într-o oră, ‘nu în trei ore şi jumătate’ aşa cum se întâmplă acum, a scris vineri pe Facebook senatorul PSD Robert Cazanciuc.
‘Cel mai mare viaduct de cale ferată aflat în lucru în România, 1,3 kilometri, va fi gata în luna martie, iar după ceva probe tehnice, în aprilie, astfel că giurgiuvenii vor putea călători confortabil şi repede cu trenul până la Bucureşti, pe o nouă linie de cale ferată. Poate chiar mai repede decât o făceau navetiştii până acum aproape 20 de ani, când podul de la Grădiştea s-a dărâmat în torenţii înfuriaţi ai râului Argeş. Cu câteva luni întârziere faţă de cum era prevăzut, din cauze tehnice independente de constructor, podul şi calea ferată vor fi gata în următoarele luni, astfel că linia de cale ferată va fi complet funcţională în luna mai, când trenul va circula în regim normal, străbătând distanţa într-o oră, nu în trei ore si jumătate aşa cum se întâmplă de ani de zile pe un traseu ireal ce trece prin Videle, judeţul Teleorman’, precizează Cazanciuc.
Senatorul PSD menţionează că este pentru a treia oară când a vizitat acest loc, unde a găsit acelaşi entuziasm al constructorilor, ‘extrem de mândri că vor lăsa ceva în urma lor care va dura o sută de ani’.
‘150 de oameni lucrau ieri de zor pe un vânt şi un soare cu dinţi de crăpau pietrele, darămite obrajii neobişnuiţi cu vremea aspră ai vizitatorilor care se uitau cu uimire la a treia cea mai mare macara din Europa, 750 de tone, un colos pentru a cărui montare a fost nevoie de o săptămână de lucru. Am fost pentru a treia oară în acest loc de care se leagă speranţele a mii de oameni care vor avea din nou şanse să aibă parte de locuri de muncă care să le permită să ducă o viaţă frumoasă, şi am găsit acelaşi entuziasm al constructorilor, extrem de mândri că vor lăsa ceva în urma loc care va dura o sută de ani’, subliniază Cazanciuc.
Linia feroviară Bucureşti – Giurgiu, inaugurată de Carol I în anul 1869, este prima linie de cale ferată din Principatele Române. AGERPRES /(AS-autor: Sorinel Peneş, editor: Mihai Simionescu)