Experţi internaţionali în educaţie preşcolară din Marea Britanie şi Statele Unite ale Americii vor susţine sesiuni de training şi vor aborda concepte inovatoare, în perioada 21 octombrie – 5 noiembrie, la Bucureşti, Timişoara, Craiova, Suceava, Braşov şi Chişinău, la cea de-a IX-a ediţie a Conferinţei pentru Educaţie Timpurie.
Potrivit organizatorilor, tema ediţiei este ‘Comunicare, limbaj şi scriere’, care este una importantă în condiţiile în care datele statistice arată că 42% dintre elevii români sunt analfabeţi funcţional.
‘Există numeroase cercetări care demonstrează influenţa experienţelor timpurii de scriere şi lectură asupra dezvoltării copilului. Aşa numitele Early literacy activities au un impact real asupra dezvoltării cognitive, emoţionale şi sociale. Introduse încă din primii ani de viaţă, prin metode moderne, adaptate vârstei, lectura şi scrisul ajută la dezvoltarea limbajului, la rezultate în anii de şcoală, la îmbunătăţirea abilităţilor socio-emoţionale. Lectura, povestitul sau interpretarea unui rol din povestire în faţa copilului îi sporesc acestuia, în timp, înţelegerea auditivă, vocabularul şi conştientizarea fonologică. (…) Educatorii prezenţi la această ediţie vor avea ocazia să îşi însuşească competenţe şi tehnici moderne în această direcţie, prin care să îi susţină apoi pe copii, pentru ca ei să deschidă uşi către o lume plină de cunoaştere şi înţelegere’, a declarat Valentina Secară, fondatoarea Conferinţei de Educaţie Timpurie, potrivit unui comunicat remis miercuri AGERPRES.
Conferinţa este o iniţiativă a Fundaţiei Acorns prin FIRST7 – Centrul de training pentru părinţi şi educatori, al cărei scop este de a oferi personalului din educaţie soluţii practice de predare, adaptate nevoilor copilului.
Evenimentul se adresează educatorilor, învăţătorilor, psihologilor, pedagogilor, îngrijitorilor şi asistenţilor medicali din creşe, grădiniţe şi şcoli, precum şi coordonatorilor responsabili cu întocmirea planificărilor pentru activităţile educaţionale ale copiilor cu vârste între 0 şi 10 ani şi aduce anual în România experţi internaţionali în educaţie timpurie ce prezintă concepte noi şi abordează subiecte esenţiale pentru alinierea sistemului de învăţământ preşcolar din România la cele mai performante modele internaţionale.