Consiliul Local al Sectorului 6 a fost împuternicit să înfiinţeze Administraţia Serviciului Public de Salubrizare, instituţie publică de interes local, cu personalitate juridică, în subordinea CL Sector 6.
O decizie în acest sens a fost adoptată în şedinţa de luni a CGMB, cu 28 de voturi ‘pentru’, 13 împotrivă şi 5 abţineri.
Primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, a subliniat că administraţia va avea atribuţii în ce priveşte curăţenia stradală, deszăpezirea şi activitatea de sortare.
‘Cetăţenii nu au contract de salubrizare stradală, pe deszăpezire şi pe sortare. Cetăţenii au contract doar pentru componenta de colectare şi transport al gunoiului menajer care provine din gospodării. În curând, noi o să scoatem la licitaţie acest serviciu, cum ne obligă şi Curtea de Conturi, şi ANRSC. Mai departe, serviciul de colectare de la populaţie va fi concesionat unui operator, pe baza unei proceduri competitive. Acum aveţi în faţă un proiect care se referă exclusiv la trei componente, nu şi la aceasta. Prima este cea de curăţenie stradală, a doua este cea de deszăpezire şi a treia este cea de staţie de sortare. Deci cetăţenii nu au niciun fel de probleme şi nu trebuie să schimbe contractul’, a spus el.
Consilierul municipal PSD Aurelian Bădulescu a dorit să ştie de ce pe 21 octombrie 2021 Consiliul Local al Sectorului 6 a solicitat înfiinţarea unui SRL, iar ulterior primarul a anunţat intenţia înfiinţării unei administraţii de salubrizare. Ciucu a replicat că intenţia iniţială a fost aceea a înfiinţării unei companii municipale pentru salubritate, dar că partenerii din majoritatea USR – PNL nu au fost de acord cu acest lucru.
‘Partenerii din majoritate au spus că nu sunt de acord să facem încă o companie municipală – deşi, eu îmi menţin punctul de vedere, cred că era soluţia şi cea mai transparentă, şi cea mai bună – şi au propus ca în loc de această companie să facem o nouă administraţie, pentru acest serviciu’, a spus el.
Ciucu şi-a exprimat speranţa ca în următoarele două săptămâni primarul general şi primarii de sectoare, membri ai Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru Gestionarea Integrată a Deşeurilor Municipale, să voteze lista de proiecte pentru care să se solicite finanţare prin POIM. El şi-a exprimat de principiu acordul ca staţia de sortare să fie administrată la nivelul PMB sau al asociaţiei, dar a subliniat că decizia aparţine membrilor ADI.
‘Noi intenţionăm ca această staţie de sortare să facă obiectul acestei liste (de proiecte – n.r.). Din moment ce lista este aprobată la nivelul conducerii Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară, da, va face parte dintr-o gândire integrată’, a afirmat primarul Sectorului 6.