Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat că luni dimineaţă au fost administrate 15.000 de teste de matematică în cadrul programului de evaluare standardizată pentru clasele a III-a, a V-a şi a VI-a.
‘Astăzi, 30 mai, începând cu ora 8,00, au fost deja administrate 15.000 de teste de matematică în cadrul programului de evaluare standardizată pentru clasele a III-a, a V-a şi a VI-a. La ora 10,00 începe administrarea acestor teste în cele mai multe dintre situaţii. Până la ora 10,00 avem deja 15.000 de teste administrate’, a spus ministrul Educaţiei.
Potrivit acestuia, au fost completate de către copii şi 10.000 de chestionare de satisfacţie, trei sferturi dintre respondenţi apreciind ‘pozitiv’ implementarea acestor teste.
‘Trei sferturi din primii elevi care au răspuns au apreciat pozitiv implementarea acestor teste. (…) Din cei 10.000, aproape 75% au apreciat pozitiv administrarea acestor teste’, a susţinut Sorin Cîmpeanu.
Ministrul Educaţiei a mai spus că elevii care doresc trebuie să lăsaţi să susţină testul pe propriile dispozitive.
‘Conform asigurărilor pe care le-am primit de la fiecare inspectorat şcolar judeţean, care a inclus şapte şcoli la nivelul fiecărui judeţ, respectiv al sectorului din Municipiul Bucureşti, toate şcolile au asigurate aceste dispozitive pentru susţinerea testelor. Însă insist şi repet – în momentul în care administrăm aceste teste elevilor din învăţământul primar în vârstă de 6, 7, 8 ani, cred că este natural să le permiţi, chiar să îi încurajezi, să îşi folosească propriile dispozitive cu care sunt obişnuiţi. (…) Singurul fapt că le impui acelor copii să se aşeze în faţa unor calculatoare, laptopuri cu care nu sunt familiarizaţi induci o sursă de stres. (…) Insist ca fiecare elev care doreşte să fie lăsat să susţină testul pe propriul dispozitiv’, a arătat ministrul.
El a precizat că prin evaluarea standardizată nu şi-a propus să înlocuiască tezele sau notele. ‘Evaluarea standardizată se finalizează cu rapoarte narative, rapoarte descriptive care nu înlocuiesc notele, nu clasifică, nu ierarhizează nici elevii, nici şcolile, nici profesorii’, a explicat Cîmpeanu.
În Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă este prevăzut ca, în 2024, Ministerul Educaţiei să aibă propria platformă de evaluare standardizată.
‘Începând cu momentul în care Ministerul Educaţiei va avea propria platformă de evaluare standardizată, aceste evaluări standardizate vor fi generalizate la nivelul sistemului de educaţie probabil până în anul 2027’, a afirmat Ministrul Educaţiei.