Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat, joi, că, pentru desfăşurarea unor cursuri online în universităţi, este nevoie ca Legea Educaţiei Naţionale să prevadă posibilitatea învăţământului hibrid, iar Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior să certifice această formă de predare.
‘Am creat posibilitatea, atât cât ne permite legea, a existenţei unei perioade tampon, la decizia fiecărei universităţi care îşi cunoaşte cel mai bine problemele şi modul de organizare, cu posiblitatea de recuperare a eventualelor pierderi până la finele semestrului doi. Ministerul Educaţiei este dator să respecte legislaţia în vigoare. (…) Este nevoie ca în Legea Educaţiei Naţională să prevedem o formă de învăţământ hibrid, care să poată să pună în valoare competenţele digitale achiziţionate atât de profesori, cât şi de elevi şi studenţi. Odată ce acest lucru se va întâmpla, va fi nevoie de standarde de evaluare din partea Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii. (…) În momentul în care ARACIS certifică această formare în sistem hibrid, înseamnă că universităţile româneşti vor putea beneficia de avantajele digitalizării’, a afirmat Cîmpeanu, într-o conferinţă de presă.
El a adăugat că, în prezent, statul român acordă finanţare exclusiv pentru forma de învăţământ cu frecvenţă.
‘Statul român acordă finanţare exclusiv pentru forma de învăţământ cu frecvenţă. Nu a acordat şi nu acordă finanţare până în acest moment pentru forma de învăţământ cu frecvenţă redusă sau la distanţă. În absenţa unei motivaţii solide precum starea de alertă să renunţi la sistemul de asigurare a calităţii şi să periclitezi finanţarea programelor de studii nu cred că este un lucru pe care să şi-l dorească cineva. Trebuie introdusă în legislaţia primară această formă de organizare, mai apoi trebuie standarde de evaluare, mai apoi trebuie evaluări şi abia după aceea universităţile vor putea să predea în acest mod. (…) În momentul de faţă, cadrul legal nu mai există odată cu dispariţia stării de alertă’, a explicat ministrul.