Preşedintele Comisiei pentru transporturi şi infrastructură din Camera Deputaţilor, social-democratul Ciprian Şerban, a declarat, miercuri, că actuala guvernare doreşte desfiinţarea CFR Marfă prin transferarea a 23% din materialul rulant către o societate la care statul român este acţionar majoritar.
‘Concediem, închidem, distrugem, lichidăm sau vindem. Aceasta este deviza guvernării de coaliţie PNL-USR PLUS-UDMR. Astăzi vorbim despre CFR Marfă. Planul monstruos al guvernului de dreapta a fost devoalat de Comisia Europeană, care confirmă angajamentul autorităţilor române de a desfiinţa CFR Marfa prin transferarea a 23% din materialul rulant către societatea la care statul român deţine 98% din acţiuni, Rofersped SA, urmând ca aceasta să fie privatizată. CFR Marfă va transfera către Rofersped SA o parte din patrimoniu sub formă de majorare de capital, dar şi o parte dintre contracte. Rofersped SA va prelua doar 41% din volumul transportat de CFR Marfă, restul contractelor fiind cedate deliberat către competitorii privaţi’, a declarat, într-o postare pe Facebook, Ciprian Şerban.
Niciun angajat al CFR Marfă nu va fi transferat la Rofersped, care îşi va căuta personal pe piaţa muncii, a mai spus preşedintele Comisiei pentru transporturi şi infrastructură din Camera Deputaţilor.
‘Din cei 4.814 angajaţi, cât are în prezent CFR Marfă, 1.400 vor fi concediaţi începând cu 5 iulie. Dintre aceştia, doar 8% vor fi concediaţi din personalul administrativ. Marea parte a personalului care urmează să fie concediat reprezintă exact personalul productiv din centrele zonale şi reprezintă 30% din totalul angajaţilor CFR Marfă’, a mai spus parlamentarul social-democrat.
Deputatul Ciprian Şerban a adăugat că în situaţia CFR Marfă ar putea ajunge în viitorul apropiat şi CFR Călători, Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti, TAROM sau Poşta Română.