Drumul expres Arad-Oradea şi noua centură a municipiului Arad au fost incluse pentru finanţare cu fonduri europene nerambursabile, cu o valoare totală de 5,1 miliarde de lei, a anunţat, joi, preşedintele Consiliului Judeţean (CJ), Iustin Cionca. ‘Avem în acest moment garanţia că 5,1 miliarde lei intră în drumurile arădene. Este cea mai bună veste pentru Arad, cele două mari proiecte de infrastructură ale Consiliului Judeţean, drumul expres Arad-Oradea şi centura de est, primesc, garantat, finanţare din fonduri europene’, afirmă Iustin Cionca, într-un comunicat de presă. Conform aceleiaşi surse, ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, a semnat, miercuri, ordinul pentru modificarea anexei cu lista proiectelor de infrastructură de transport care vor primi finanţare prin Programul Operaţional Infrastructura Mare (POIM). ‘Aradul are două mari proiecte incluse: este vorba despre centura ocolitoare a municipiului Arad şi drumul expres Arad-Oradea. Pentru varianta ocolitoare Arad-Est este prevăzută suma de 208 milioane lei’, se mai arată în comunicat. Viitoarea centură va fi amplasată pe teritoriul administrativ al comunelor Vladimirescu şi Fântânele şi în municipiul Arad. Traseul se desprinde din DN 69, din sensul giratoriu care face acum joncţiunea cu autostrada A1. Lungimea noii centuri va fi de aproximativ 11 kilometri, iar în cadrul proiectului se va construi un pasaj care va supratraversa calea ferată Timişoara-Arad. De asemenea, se va construi un pod peste Mureş, la Fântânele. Cu privire la drumul expres Arad-Oradea, suma prevăzută este de 4,9 miliarde lei, potrivit CJ Arad. ‘Drumul va avea profil de autostradă cu trei benzi de circulaţie pe sens, pe o distanţă de 14,6 kilometri, profil de autostradă cu două benzi pe sens pe o distanţă de 43,5 kilometri şi profil de drum expres cu două benzi pe sens pe 76,4 kilometri. Proiectul include realizarea a cinci drumuri de legătură cu profile diferite, realizarea a 66 de poduri, pasaje sau viaducte şi a 12 noduri rutiere. Drumul expres ar urma să fie legat de autostrăzile A3 şi A1, asigurându-se astfel conectivitatea cu infrastructura TEN-T existentă, respectiv sectorul Oradea-Borş şi Nădlac-Arad-Timişoara’, se mai arată în comunicatul CJ Arad.