Primarul Clotilde Armand a declarat joi că intenţionează să plătească în mod direct sortatorilor de deşeuri pentru a debloca criza gunoaielor din Sectorul 1.
‘Am plătit toate facturile chiar în avans care sunt legate de gunoiul menajer. I-am primit astăzi pe cei trei sortatori cu care lucrăm, ei spun că nu au fost plătiţi din februarie, chiar dacă noi am achitat facturile către Romprest. (…) Am plătit vineri un avans, în sensul că nu era factură scadentă, o factură de 9 milioane de lei, ca să deblocăm situaţia. (…) Noi am încercat să efectuăm plata directă, dar ei nu sunt subcontractori declaraţi în acest contract, aşa că legea nu îmi permite să fac plata directă către ei fără să am o procedură precisă pentru asta. (…) Soluţia la care lucrăm acum este să avem această plată directă, chiar dacă Romprest nu a agreat până acum să facem această plată directă, să fie gata destul de rapid, adică în câteva zile şi să deblocăm situaţia şi sortatorii să-şi deschidă uşile pentru deşeurile noastre’, a spus Clotilde Armand în şedinţa Consiliului Local de joi.
Ea a menţionat că ANRSC a obligat autoritatea locală să aibă un contact direct cu sortatorii printr-o procedură concurenţială şi că Primăria o va organiza, numai că între timp a apărut problema cu gunoiul în sector.
‘Discut cu ei ca să putem în mod urgent, printr-o achiziţie mai rapidă, să preluăm noi acest contract’, a spus Clotilde Armand.
Potrivit acesteia, costul salubrizării a fost anul trecut de 350 de milioane de lei, sumă ce a reprezentat o treime din bugetul sectorului, şi subliniază că autoritatea locală nu mai poate menţine asemenea costuri.
Compania Romprest precizează într-un comunicat de joi că nu a sistat ridicarea gunoiului.
Pe 1 iunie, după prima cursă de colectare separată a deşeurilor conform programelor curente, autospecialele Romprest încărcate cu deşeuri au fost blocate la poarta staţiilor de sortare, prin refuzul operatorilor de a permite accesul cu gunoiul din Sectorul 1. Toate echipamentele de colectare (autogunoiere, autospeciale şi containere) alocate de Romprest serviciului delegat în Sectorul 1 sunt în prezent încărcate la capacitate maximă, menţionează operatorul de salubritate.
Romprest menţionează că tarifele în plată sunt aprobate prin hotărâre a Consiliului Local, iar cantităţile prestate sunt confirmate pe bază de proces verbal de Poliţia Locală.
‘În cadrul activităţilor de salubrizare stradală sunt incluse şi activităţile de sortare-tratare-depozitare prin eliminare, prestate de către operatori autorizaţi agreaţi de către autoritatea contractantă încă de la începutul contractului. Aceste activităţi sunt facturate de Romprest către autoritate, fără a adăuga nicio marjă de profit. În condiţiile refuzului la plata facturilor aferente acestor activităţi, pentru a asigura continuitatea serviciului, Romprest a fost nevoită să suporte integral plata serviciilor prestate de către operatorii agreaţi de sortare-tratare-eliminare prin depozitare în beneficiul Sectorului 1 şi a reuşit să facă acest lucru din iulie 2020 până în luna ianuarie 2021, inclusiv. Odată cu acumularea restanţelor, începând cu luna februarie 2021, operatorii staţiilor au notificat Romprest că vor suspenda activitatea prestată în beneficiul Sectorului 1’, a menţionat Romprest.