Universitatea ‘Babeş-Bolyai’ (UBB) din Cluj-Napoca propune ca prezenţa fizică la cursuri, după ridicarea restricţiilor pandemice, să se facă treptat, cu o perioadă de tranziţie.
‘Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB), prin Senatul UBB, a adoptat luni, 14 martie 2022, propunerea Consiliului de Administraţie al Universităţii, de revenire la formatul clasic printr-o perioadă de tranziţie (https://senat.ubbcluj.ro/sedinta-senat-14-martie-2022/). În sinteză, UBB a decis revenirea completă la cursurile cu prezenţă fizică după o perioadă de tranziţie care se va încheia la finalul lunii martie, cu posibilitatea excepţională de prelungire până în data de 4 aprilie 2022, la solicitarea specifică a facultăţilor’, se arată într-un comunicat transmis, luni, de UBB.
Potrivit sursei citate, studenţii UBB s-au declarat nemulţumiţi de decizia impusă de Ministerul Educaţiei, urmând să organizeze proteste şi să transmită autorităţilor memorii cu privire la decizia luată de minister.
‘La anunţul autorităţilor că din 9 martie este necesară revenirea la formatul clasic, noi am militat prin diverse mecanisme pentru o variantă de tranziţie raţională, şi anume continuarea formatului existent. Dacă acest sistem a fost bun doi ani pentru a susţine diplome ale universităţilor româneşti, nu poate să fie atât de catastrofic – chiar nu putem spune asta! – să îl mai aplicăm câteva, puţine luni din semestrul II. Asta pentru a nu bulversa organizarea semestrului şi viaţa comunităţii academice şi pentru a nu favoriza abandonul şcolar’, declară rectorul UBB, prof. univ. dr. Daniel David, citat în comunicat.
Potrivit acestuia, examenele finale de semestru trebuie organizate în regim clasic (ca etapă standard de revenire), iar anul universitar 2022-2023 implementat în formatul clasic acreditat, îmbogăţit cu variante online (după adaptări legislative).
‘Autorităţile au aprobat doar o perioadă scurtă de tranziţie, cu constrângeri de recuperare. Noi credem în continuare că varianta propusă iniţial de UBB ar fi fost cea mai bună, fiecare urmând apoi să şi-o adapteze la mijlocul semestrului II prin prisma autonomiei universitare (de la clasic, prin hibrid, până la online). Nu poţi trata o universitate cu zeci de mii de studenţi, venind din toate colţurile ţării (nu mai vorbesc de cei din străinătate) într-un oraş scump, cu un profil complex (şi la noi specializările tehnice/ştiinţe/vocaţionale sunt deja în regim clasic sau hibrid, dar multe specializări socio-umane, cu numeroşi studenţi, sunt în regim online), ca una care are doar câteva mii, majoritatea din propriul judeţ, cu resurse de spaţiu care adesea exced nevoile studenţilor pe care îi au şi cu specializări dominant vocaţionale care au început deja de luni bune varianta clasică’, a mai afirmat rectorul Daniel David. AGERPRES / (AS – Marius Septimiu Avram, editor: Marius Frăţilă)