Ministerul Transporturilor, prin Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), va prelua cheltuielile privind elaborarea documentaţiilor cadastrale aferente investiţiei ‘Variantă ocolitoare a Municipiului Arad-Est’, cheltuieli estimate la 750.000 de lei plus TVA.
La solicitarea CNAIR, consilierii judeţeni din Arad au aprobat, miercuri, o actualizarea devizului general de cheltuieli, cu valoarea estimată a contractului de servicii pentru elaborarea documentaţiilor cadastrale.
‘Ne-am asumat un proiect unic la nivelul ţării, investind într-o şosea de centură a municipiului reşedinţă de judeţ. Am luat această decizie cu gândul la arădeni, deoarece această variantă ocolitoare va reduce traficul şi aglomeraţia din centrul oraşului, precum şi aglomeraţiile care se formează în zona Vladimirescu, la ieşirea din municipiu. Vom avea o altă siguranţă în trafic şi vom contribui la o mai bună mobilitate în toată zona de vest a României, având în vedere traficul intens dinspre frontieră pe centura Aradului’, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Arad, Iustin Cionca, la finalul şedinţei consilierilor.
Construirea noului segment de centură, care va închide inelul rutier în jurul municipiului (în prezent existând două segmente, respectiv varianta de ocolire parte din DN7 şi varianta de ocolire parte din autostrada A1) ar urma să coste 245 de milioane de lei (TVA inclus), conform estimărilor făcute de autorităţi.
În noiembrie 2020, conducerea Consiliului Judeţean Arad anunţa că noua centură a fost inclusă pentru finanţare cu fonduri europene nerambursabile. Ministrul Transporturilor semnase, la vremea respectivă, modificarea anexei cu lista proiectelor de infrastructură de transport care vor primi finanţare prin Programul Operaţional Infrastructura Mare (POIM).
Viitoarea centură va fi amplasată pe teritoriul administrativ al comunelor Vladimirescu şi Fântânele şi în municipiul Arad. Traseul se desprinde din DN 69, din sensul giratoriu care face acum joncţiunea cu autostrada A1. Lungimea drumului va fi de aproximativ 11 kilometri, iar în cadrul proiectului se va construi un pasaj care va supratraversa calea ferată Timişoara-Arad. De asemenea, se va construi un pod peste Mureş, la Fântânele.