Comisia specială comună a Camerei Deputaților și Senatului în domeniul legislației privind prevenirea, combaterea și sancționarea violenței domestice – ”România fără violență domestică” va iniția un proiect de lege prin care Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) să poată solicita din nou posturilor TV și radio difuzarea clipurilor de interes public, a anunțat președintele comisiei, Alina Gorghiu.
‘Aceste campanii pot informa, educa și chiar salva vieți. Un exemplu concret: clipurile care explică utilitatea monitorizării agresorilor prin brățara electronică, un sistem care oferă protecție reală victimelor violenței domestice. Astfel de mesaje trebuie să ajungă în fiecare casă, pentru ca oamenii să știe că există lege, protecție și soluții împotriva violenței. Violența nu e spectacol. E o infracțiune’, a scris Gorghiu pe Facebook.
Ea a precizat că în ședința de marți a comisiei a fost audiat Valentin Jucan, vicepreședintele CNA, și s-a discutat despre responsabilitatea mass-media în prezentarea cazurilor de violență și despre modul în care spațiul audiovizual poate contribui la protejarea demnității umane.
‘Tot mai multe emisiuni transformă agresivitatea și umilirea în divertisment. Demnitatea umană și protecția minorilor nu se negociază pentru audiență. Vicepreședintele CNA a atras atenția că sancțiunile aplicate posturilor TV sunt prea mici în raport cu gravitatea derapajelor și că este nevoie de un cadru legislativ mai ferm. De asemenea, a subliniat importanța colaborării dintre CNA și ANCOM pentru supravegherea conținutului violent din mediul online, unde nivelul agresivității este tot mai ridicat. Mass-media are o responsabilitate majoră: să nu transforme violența în divertisment, să protejeze identitatea victimelor, să folosească un limbaj non-blamator, fără justificări pentru agresori și să promoveze respectul și relațiile sănătoase’, a subliniat Gorghiu.
Vicepreședintele CNA, Valentin Jucan, a pledat, marți, pentru reincluderea în legislație a dreptului CNA de a promova campanii de interes public.
‘Până acum doi ani, CNA a avut dreptul legal de a promova campanii care erau aproape cu un titlu obligatoriu pentru radiodifuzori. Acest lucru ne-a fost luat. În acest moment, noi putem să dăm doar niște recomandări în privința unor campanii. Campaniile sunt foarte multe. Asta nu însemna că le aprobam pe toate. Aveam grijă ca în economia deciziilor noastre să nu încărcăm editorial posturile de televiziune, astfel încât să ajungem la o diluare a unei campanii. (…) Putem să creăm un set de reguli atunci când aprobăm acele campanii, astfel încât ele într-adevăr să fie de interes general, public, național și cu impact general. O putem face, dar avem nevoie de acest mecanism, să ne fie dat înapoi’, a afirmat Jucan în ședința Comisiei speciale comune a Camerei Deputaților și Senatului în domeniul legislației privind prevenirea, combaterea și sancționarea violenței domestice – ”România fără violență domestică”.
Sursa: AGERPRES
Sursa: Ecopolitic.ro





