Muzeul Naţional Cotroceni, în colaborare cu The Institute, lansează cea de-a doua ediţie a concursului de design de obiect Cotroceni Creativ, data limită a înscrierilor fiind 23 octombrie.
Potrivit unui comunicat al Muzeului Cotroceni, transmis miercuri AGERPRES, tema ediţiei din 2023 este copilăria membrilor Familiei Regale, artiştii şi creativii din România fiind invitaţi să reinterpreteze elemente de patrimoniu relevante pentru tema concursului, să le folosească drept sursă de inspiraţie pentru a crea suveniruri adresate copiilor şi adolescenţilor.
‘Concursul de design de obiect Cotroceni Creativ, ediţia a II-a, propune o promovare inovativă a patrimoniului Muzeului Naţional Cotroceni. Publicul va descoperi elemente şi obiecte a căror istorie se întrepătrunde cu cea a Familiei Regale, reinterpretate într-o manieră proaspătă şi modernă, prin propunerile artiştilor contemporani. Acestea pot fi jucării, accesorii fashion, produse tableware, produse de papetărie şi design grafic, ţesături, textile, mici decoraţiuni, ustensile’, precizează sursa citată.
Acestea vor fi ulterior disponibile în magazinul de prezentare al muzeului, prelungind astfel experienţa publicului post-vizitare.
Juriul, format din şase membri, va alege până la patru produse care vor fi declarate câştigătoare, fiecare fiind recompensat cu 11.000 de lei (sumă ce acoperă atât producţia prototipului, cât şi dezvoltarea unei serii de minimum 50 de obiecte).
Proiectele câştigătoare vor fi prezentate şi expuse în decembrie, în cadrul unor manifestări organizate de iniţiatorii proiectului.
Brieful şi regulamentul concursului pot fi consultate accesând: https://www.muzeulcotroceni.ro/proiecte_culturale/proiecte/02_cotroceni_creativ/cotroceni_creativ_2/cotroceni_creativ_2.html
Devenită tradiţie, competiţia se bazează şi dezvoltă proiectele precedente ale Muzeului Naţional Cotroceni: Cotroceni Creativ (2017), Centenar Creativ (2018) şi Centenar Creativ, ediţia a II-a (2022).
AGERPRES este partener media al evenimentului.