Consiliul Local al Sectorului 6 a adoptat, în şedinţa de marţi, un proiect de hotărâre privind îmbunătăţirea transparenţei instituţionale.
Hotărârea – adoptată cu 26 de voturi ‘pentru’ – prevede că în Primăria Sectorului 6, în instituţiile aflate în subordinea Consiliului Local al Sectorului 6, precum şi în unităţile de învăţământ de stat de pe raza Sectorului 6, pe paginile de internet ale Primăriei Sectorului 6 şi fiecărei instituţii din subordinea Consiliului Local va fi creat un meniu cu denumirea ‘Transparenţă instituţională’ în care, cu respectarea prevederilor legale privind protecţia datelor cu caracter personal, vor fi publicate documentele şi informaţiile despre: date financiare, achiziţii, investiţii, contracte, protocoale şi parteneriate, posturi vacante şi concursuri, certificate de urbanism şi autorizaţii de construire.
Potrivit referatului de aprobare a proiectului, cetăţenii Sectorului 6 care plătesc taxe şi impozite locale au dreptul să ştie cum se cheltuie banii publici.
Hotărârea îşi propune: sporirea gradului de responsabilitate a administraţiei faţă de cetăţean, ca beneficiar al deciziei administrative; implicarea prin participare activă a cetăţenilor în procesul de luare a deciziilor administrative şi în cel de elaborare a actelor normative; sporirea gradului de transparenţă la nivelul întregii administraţii publice.