Consiliul Naţional al Elevilor critică faptul că, până în prezent, nu a fost lansată o propunere de structură pentru anul şcolar viitor şi solicită Ministerului Educaţiei să urgenteze procesul de elaborare a unei variante concrete, care să răspundă nevoilor reale ale elevilor şi să poată fi discutată cu partenerii de dialog social în cel mai scurt timp.
‘Readucem în discuţie poziţia exprimată în anii trecuţi şi solicităm ca anul şcolar să înceapă în prima zi de luni a lunii septembrie şi să se încheie în prima zi de vineri a lunii iunie, pentru a evita disconfortul termic accentuat şi resimţit de toţi actorii implicaţi în procesul instructiv – educativ, care se resimte în timpul verii, ţinând cont de faptul că majoritatea unităţilor de învăţământ nu dispun de instalaţii de climatizare. (…) Indiferent de modul de împărţire a anului şcolar, ne dorim o structură echilibrată a acestuia, în care diviziunile să fie aproximativ egale din punct de vedere al numărului de săptămâni de cursuri şi solicităm cu fermitate Ministerului Educaţiei să cheme la consultări reprezentanţii elevilor, părinţilor şi profesorilor pentru a identifica o structură echitabilă a anului şcolar. Experienţele trecutului ne arată că deciziile care nu răspund cu adevărat nevoilor din teritoriu nu fac altceva decât să adâncească problemele cu care elevii, profesorii şi părinţii se confruntă zi de zi’, se arată într-un comunicat transmis joi AGERPRES de Consiliul Naţional al Elevilor.
Organizaţia aminteşte că, în cursul acestei săptămâni, ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a prezentat în spaţiul public o serie de ipoteze luate în calcul în stabilirea structurii anului şcolar 2022 – 2023, care ar presupune, pe de o parte, modificarea perioadelor alocate cursurilor, prin introducerea unei vacanţe în luna octombrie şi reintroducerea vacanţei din luna februarie, cunoscută drept vacanţa intersemestrială şi, pe de altă parte, modificarea numărului de zile de şcoală.