Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime (CNAPM) Constanţa a început recrutarea şi selecţia personalului necesar organizării serviciului şi constituirii propriului corp de piloţi maritimi brevetaţi, conform noii legi privind administrarea porturilor şi cailor navigabile, utilizarea infrastructurilor de transport naval aparţinând domeniului public, informează compania. Potrivit sursei citate, a fost lansată procedura de recrutare şi selecţie a personalului pentru desfăşurarea activităţi de pilotaj maritim-portuar după ce această activitate a revenit în totalitate companiei prin Legea nr. 235/2017 privind administrarea porturilor şi cailor navigabile. Astfel, începând cu data de 1 ianuarie 2021 CNAPM va trebui să încadreze 60 de posturi de pilot maritim (pilot maritim I, pilot maritim II, pilot maritim aspirant) şi cinci posturi de dispeceri pentru pilotaj şi să achiziţioneze patru nave specializate pentru transportul piloţilor între nave şi cheu, în toate porturile şi zonale de navigaţie aflate sub jurisdicţie. ‘Vom selecta cei mai buni piloţi şi le vom asigura condiţiile cele mai bune pentru a-şi desfăşura activitatea, compania având resurse pentru dotările necesare. Selecţia se face în baza unei testări scrise şi probe practice, pe simulator, precum şi susţinerea unui interviu, în perioada 02-13 noiembrie, la sediul companiei, scrisorile de intenţie, însoţite de documentele profesionale urmând să fie depuse până pe 23.10.2020 inclusiv, la registratura companiei. Noi ne propunem ca prin preluarea acestui serviciu să reducem tariful de pilotaj, fapt ce va spori atractivitatea portului Constanţa’ – a declarat, pentru AGERPRES, directorul general al CNAPM Costel Stanca. Conform cerinţelor de înscriere, candidaţii trebuie să posede brevet pilot maritim emis în baza Regulamentului privind criteriile minime de pregătire, perfecţionare şi brevetare a piloţilor maritimi, alţii decât piloţii de mare largă din 19.03.2018 introdus prin OMT 335/2018 şi amendat prin O.M.T.l. nr. 1083/2019, să fie disponibili pentru programul de lucru tură şi să aibă cunoştinţe legislative în domeniu. Totodată, aplicanţii pentru funcţia de dispecer de pilotaj trebuie să aibă cel puţin studii medii, minim doi ani experienţă şi disponibilitate pentru programul de tură şi cunoştinţe legislative în domeniul pilotajului. ‘De asemenea, tot în pregătirea preluării de către serviciului de pilotaj, compania va închiria patru pilotine, cu echipaje incluse, pentru activitatea de transport a piloţilor la şi de la nave, în regim de permanenţă, în toate porturile şi zonele aflate în administrare, contractul de închiriere cu valoare totală estimată de 8.269.225 lei (fără TVA) fiind pe durată de un an, cu posibilitatea prelungirii cu încă şase luni, până când vom face propriile achiziţii de echipamente noi’ – a conchis Costel Stanca. AGERPRES / (AS autor: Dan Mihăescu, editor: Karina Olteanu)