Aproape 6.900 de elevi din învăţământul de masă şi circa 370 din învăţământul special nu deţin în prezent dispozitivele necesare accesării activităţilor de învăţare on-line, aceştia provenind de la 174 de unităţi şcolare, din totalul celor 500 existente în judeţul Constanţa. ‘Directorii unităţilor de învăţământ au raportat că un număr de 6.899 de elevi din învăţământul de masă şi 368 din învăţământul special nu deţin dispozitive necesare accesării activităţilor de învăţare on-line. Am făcut menţiunea deoarece Consiliul Judeţean Constanţa a devenit eligibil pentru achiziţionarea, conform OUG 144/ 2020, de dispozitive electronice adaptate pentru elevii cu cerinţe educaţionale speciale. Tot prin OUG 144/ 2020, Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa va scrie cereri de finanţare pentru trei unităţi de învăţământ, toate celelalte transmiţându-ne deja că administraţia publică locală sau chiar unitatea de învăţământ vor aplica pentru proiect’, a informat, marţi, printr-un comunicat de presă, şeful Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Constanţa, Sorin Mihai. Potrivit sursei citate, elevii fără dispozitive electronice sunt din 174 de unităţi de învăţământ (din cele 500 unităţi de învăţământ din judeţul Constanţa), directorii acestor şcoli găsind anumite soluţii. ‘Materiale trimise la domiciliu, mesaje sms, comunicare telefonică, Whatsapp. La solicitarea părinţilor, elevii care nu au dispozitive, dar au conexiune la internet primesc în custodie de la şcoală laptopuri şi tablete. Fişe de lucru vor fi transmise către elevi cu ajutorul părinţilor, aduse apoi la şcoală pentru evaluare, se comunică telefonic. Pentru fiecare elev sunt imprimate săptămânal mape individualizate ce conţin fişe de lucru, mape ce sunt predate părinţilor (anunţaţi telefonic). Mapele servesc ca suport în activitatea didactică derulată prin toate mijloacele de comunicare disponibile, inclusiv aplicaţii de videoapel. Se va solicita implicarea comitetului de părinţi în transmiterea materialelor şi identificarea unor posibile surse de finanţare pentru dispozitive’, evidenţiază comunicatul ISJ Constanţa. Sorin Mihai a menţionat că inspectorii şcolari de sector vor verifica în mod deosebit respectarea acestor soluţii asumate. ‘În privinţa activităţilor de învăţare on-line, la nivelul judeţului se desfăşoară în mod sincron aproximativ 60%, 25% – mixt şi 15% – asincron’, a mai menţionat reprezentantul ISJ Constanţa. AGERPRES / (AS – autor: Nona Jalbă; editor: Marius Frăţilă)