Aproximativ 950 de elevi din judeţul Covasna au depus cereri de participare la activităţile remediale, majoritatea din ciclul gimnazial, au declarat, vineri, reprezentanţii conducerii Inspectoratului Şcolar. Potrivit sursei citate, 59 de unităţi şcolare din judeţ s-au înscris până în prezent în acest program, în total fiind înregistrate 945 de cereri de participare la activităţile remediale, dintre care 421 depuse de către elevi din ciclul primar, iar 524 de elevi din ciclul gimnazial. Un interes deosebit pentru aceste cursuri s-a manifestat la nivelul claselor a IV-a şi a VIII-a, fiind primite 96, respectiv 276 de cereri din partea elevilor. ‘Conform declaraţiilor domnului ministru Sorin Câmpeanu, Ministrul Educaţiei prelungeşte termenul până la care elevii se pot înscrie la acţiunile remediale din programul ‘Şcoală după şcoală’, astfel că identificarea elevilor eligibili se va putea face permanent, iar lunar se va actualiza componenţa şi numărul grupelor. Prin urmare, constituirea grupelor continuă. De asemenea, unităţile care momentan nu sunt implicate în program pot face parte din program în urma înscrierilor pe parcurs a elevilor’, a precizat inspectorul şcolar general Kiss Imre. Acesta a mai spus că, în momentul de faţă, se lucrează la elaborarea orarelor de pregătire, astfel încât de săptămâna următoare să poată demara pregătirea efectivă a elevilor. ‘Organizarea programului se realizează la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ implicate şi diferă de la o şcoală la alta. Inspectoratul Şcolar Judeţean Covasna va monitoriza, prin comisia constituită în acest sens, buna organizare şi derulare a programului’ , a mai spus acesta. Conform ordinului Ministerului Educaţiei care stabileşte metodologia orelor remediale, părinţii au putut să îşi înscrie copii în programul respectiv până la data de 3 martie, iar activităţile propriu-zise vor începe din 8 martie. Ministerul recomandă să fie constituite grupe de 12 elevi, iar activitatea remedială să fie de 20 de ore pe lună/elev, cu prezenţă fizică în clasă, în timpul zilelor lucrătoare, nu în weekend. Elevii pentru care sunt organizate orele de recuperare sunt cei care nu a avut acces sau au avut acces deficitar la activităţile educaţionale desfăşurate prin intermediul tehnologiei şi al internetului; se află în situaţie de corigenţă la sfârşitul semestrului I al anului şcolar 2020-2021 sau au situaţia şcolară neîncheiată la cel puţin o disciplină; au nevoie de această activitate având în vedere rezultatele şcolare obţinute în semestrul anterior sau la evaluarea iniţială de la începutul semestrului II. Inspectoratele şcolare, pe baza datelor transmise de către şcoli, stabilesc unităţile de învăţământ care vor organiza activităţi remediale în cadrul Programului naţional pilot de tip ‘Şcoala după şcoală’ din lista celor care au optat pentru organizarea acestor activităţi. Inspectoratele şcolare repartizează bugetele corespunzătoare acordării sprijinului financiar unităţilor de învăţământ în care vor fi organizate activităţile remediale, în funcţie de numărul declarat de elevi care se încadrează în criteriile de eligibilitate. Se acordă unităţilor de învăţământ care organizează aceste activităţi un sprijin de 200 lei / lună / elev