Numărul autovehiculelor din municipiul Sfântu Gheorghe a crescut considerabil în ultimii zece ani, ajungând de la circa 12.000 la peste 21.500 de exemplare, iar autorităţile caută soluţii pentru a rezolva problema parcărilor şi a reduce poluarea. Potrivit unei statistici prezentate de Primăria Sfântu Gheorghe, în anul 2000 în municipiu erau înmatriculate 12.009 autovehicule, iar în 2020 numărul acestora a ajuns la 21.782. Primarul municipiului Sfântu Gheorghe, Antal Arpad a declarat că autorităţile locale iau în calcul varianta de a construit parcări supraetajate, iar pentru a înnoi parcul auto şi a reduce poluarea vor lansa programul ‘Dăm valoare rablei tale’. ‘Eu cred că aici trebuie să gândim în mai multe direcţii: o direcţie este acest program intitulat ‘Dăm valoare rablei tale’, pe care l-am prezentat deja, o altă direcţie este construirea de noi parcări, de parcaje. Am identificat deja câteva locaţii în oraş şi în perioada următoare, în anii următori, deci nu în zilele, săptămânile sau lunile următoare, ci în anii următori, vom începe un proces de construcţie de parcaje supraetajate în oraş şi, evident, în momentul în care municipalitatea oferă mai multe ca şi locuri de parcare vom interveni foarte drastic în ceea ce-i priveşte pe cei care nu respectă regulile şi parchează pe trotuare. Şi până atunci e o chestiune de bun simţ şi din partea celor care parchează pe trotuare, pentru că sunt unii care sunt chiar foarte ostentativi şi parchează punând maşina în aşa fel încât nu poţi să treci pe jos sau cu căruciorul’, a declarat primarul Antal Arpad. Conducerea Primăriei Sfântu Gheorghe a anunţat, joi, lansarea programului ‘Dăm valoare rablei tale’, prin care va acorda câte 3000 de lei cetăţenilor care renunţă la maşinile vechi sau care vor să cumpere alte autovehicule în locul acestora, însă nu mai vechi de 5 ani. Programul va fi finanţat din bugetul local, iar banii vor fi acordaţi doar pentru maşinile aflate în stare de funcţionare. ‘Este un program multianual, în fiecare an în bugetul local vom avea o sumă pentru acest program, iar programul va funcţiona în aşa fel încât cererile pot fi depuse oricând. Deci, nu vor fi sesiuni cu termene limită şi aşa mai departe. Evident, în momentul în care suma aprobată prin buget va fi epuizată, ori se va opri pentru anul respectiv ori va trebui să suplimentăm cu alte sume (…) În funcţie de numărul de solicitări, evident, vom mai putea să aducem modificări la acest proiect. Intenţia noastră este ca în bugetul pentru anul viitor să fie cuprinsă suma de 1 milion de lei pentru acest program (…) Deci, practic, dacă facem un calcul simplu, atunci dintr-un milion de lei pe an dacă împărţim la 3.000, asta înseamnă aproximativ 330 de autoturisme, dacă cererea va fi mai mare posibil să modificăm condiţii în program sau să suplimentăm suma’, a mai spus primarul Antal Arpad.