Deputaţii au respins marţi, în şedinţa de plen, 23 de propuneri legislative şi proiecte de lege, unul dintre acestea având ca obiect de reglementare completarea Legii nr. 370/2004 privind alegerea preşedintelui României, în sensul stabilirii municipiului Alba Iulia ca loc de desfăşurare a şedinţei comune a Camerei Deputaţilor şi Senatului pentru depunerea jurământului de către şeful statului.
Proiectul fusese adoptat de Senat, în luna aprilie a anului trecut, ca urmare a depăşirii termenului de adoptare.
Un alt proiect respins miercuri de deputaţi avea ca obiect de reglementare crearea cadrului legal pentru acordarea tichetelor de bicicletă în scopul stimulării folosirii bicicletei pentru deplasările între domiciliu şi locul de muncă, precum şi pentru deplasările în interes de serviciu.
Membrii Comisiei pentru muncă au considerat însă că, prin măsurile propuse, se instituie un tratament discriminatoriu între angajaţi, întrucât funcţionarii publici nu ar beneficia de aceste prevederi şi totodată că acordarea subvenţiei pentru achiziţionarea de biciclete pentru întregul personal contractual în sectorul bugetar generează influenţe financiare suplimentare asupra cheltuielilor bugetului general consolidat de circa 12 miliarde lei, iar plata indemnizaţiei de kilometraj pentru bicicleta ar avea un impact suplimentar asupra cheltuielilor de personal ale bugetului general consolidat de circa 0,2 miliarde lei anual.
Un alt proiect respins se referea la modificarea OUG nr.70/2011, în sensul majorării cuantumului ajutoarelor lunare acordate consumatorilor vulnerabili care utilizează, pentru încălzirea locuinţei în perioada sezonului rece, gaze naturale şi combustibili solizi sau petrolieri, precum şi creşterea plafonului de venituri până la care se acorda acest ajutor. Comisia pentru muncă a decis respingerea iniţiativei legislative, întrucât iniţiatorii nu precizează sursele financiare necesare aplicării măsurilor propuse, încălcând astfel atât dispoziţiile legii menţionate, cât şi dispoziţiile art.138 alin.(5) din Constituţia României, dar şi prevederile art.15 alin.(1) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice.
Deputaţii au mai respins propunerea legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr.135/2020 privind stabilirea datei alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2020, precum şi a unor măsuri pentru buna organizare şi desfăşurare a acestora, precum şi proiectul de lege privind schimbarea titularului dreptului de administrare a unor bunuri imobile aflate în proprietatea privată a statului, din administrarea Ministerului Tineretului şi Sportului, în administrarea Federaţiei Române de Rugby.
Alte proiecte respinse se refereau, printre altele, la combaterea şi prevenirea actelor cu caracter pedofil şi a infracţiunilor contra libertăţii şi integrităţii sexuale a persoanelor, la completarea Legii nr.145/2014 pentru stabilirea unor măsuri de reglementare a pieţei produselor din sectorul agricol, la modificarea şi completarea Legii locuinţei nr.114/1996, precum şi la modificarea Legii nr.446/2006 privind pregătirea populaţiei pentru apărare şi pentru modificarea anexei nr.2 la Legea nr.273/2006 privind finanţele publice locale.
Între propunerile legislative respinse s-au aflat cele referitoare la completarea OUG nr.11/2020 privind stocurile de urgenţă medicală, precum şi unele măsuri aferente instituirii carantinei, două propuneri legislative referitoare la completarea Legii nr.144/2017 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Integritate, precum şi pentru modificarea şi completarea altor acte normative, propunerea legislativă privind aprobarea Programului pilot de investiţii pentru înfiinţarea centrelor de colectare a legumelor şi fructelor în judeţul Teleorman, propunere privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor medicale.