Senatorii AUR Rodica Boancă şi Adrian Costea au înaintat o scrisoare deschisă Guvernului, ministerelor Educaţiei şi Sănătăţii şi Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă prin care solicită revenirea elevilor în bănci din 8 februarie, anunţând că, dacă învăţământul online va fi menţinut, vor acţiona în judecată hotărârile şi ordinele prin care au fost suspendate cursurile şcolare. ‘Începerea fără întârziere a cursurilor frontale, recuperarea şi sistematizarea materiei prin programe de remediere, inclusiv în perioada vacanţei de vară, structurarea materiei pentru examenele naţionale astfel încât aceasta să poată fi parcursă în mod uniform de toţi elevii, decalarea examenelor naţionale din învăţământul preuniversitar şi a admiterilor în universităţi, organizarea, în luna februarie, a concursurilor pentru ocuparea posturilor de directori şi inspectori, cu respectarea criteriilor de concurenţă şi transparenţă, dar şi prezentarea datelor care au stat la baza închiderii şcolilor sunt acţiunile imediate pe care le aşteaptă AUR’ – reprezintă solicitările celor doi parlamentari, potrivit unui comunicat de presă al AUR transmis, marţi, AGERPRES. Ei susţin că profesorii, elevii şi părinţii acestora sunt supuşi unui ‘stres continuu’, iar faptul că mii de copii nu au acces la educaţie reprezintă ‘un atentat real la adresa dezvoltării acestora într-un mediu cât mai sănătos şi într-o societate normală’. ‘Apreciem că reacţia de închidere a şcolilor a fost una conformă pentru o perioadă redusă de timp, aşa cum s-a întâmplat simultan în numeroase alte state, însă prelungirea acesteia pe termen nelimitat afectează puternic dezvoltarea cognitivă a elevilor şi evoluţia lor psiho-emoţională. Cu atât mai grav este faptul că, în această perioadă, mii de elevi nu au beneficiat de logistica necesară conectării la şcoala în regim online, adâncind astfel frustrarea şi diviziunea socială. Totodată, ştim că învăţământul românesc are mult de recuperat pentru a ajunge la nivelul ţărilor dezvoltate din Uniunea Europeană, dar resursa umană este extrem de importantă şi trebuie protejată’, arată senatorii în scrisoarea deschisă. Potrivit acestora, ‘şcoala românească este într-un grav pericol’, pe motiv că ‘se practică o masivă politizare prin abuzurile comise de numeroşi inspectori generali, elevii nu dau randament în varianta virtuală, iar mulţi alţii, de ordinul miilor sau zeci de mii, nu au frecventat deloc aceste lecţii online, riscul abandonului masiv fiind unul cât se poate de real’. Totodată, cei doi parlamentari susţin că opinia publică doreşte să afle dacă în contextul pandemic ‘şcolile s-au dovedit a fi focare de răspândire a noului coronavirus’.