Persoanele care vor fi afectate de exproprieri pentru construirea Pasajului Gârleşti din municipiul Craiova au depus, joi, la şedinţa Consiliului Local, o petiţie prin care solicită, printre altele, anularea autorizaţiei de construire.
Acestea precizează în petiţie că studiul de fezabilitate analizează o singură variantă de traseu, deşi în zonă există şi alte variante de traseu pe terenuri libere aflate în proprietatea Primăriei, respectiv CFR.
‘Dincolo de aspectele ce ţin de legalitate, există câteva probleme legate şi de oportunitatea alegerii acestui traseu. Studiul de fezabilitate analizează o singură variantă deşi în zonă există şi alte variante de traseu pe terenuri libere aflate în proprietatea Primăriei, respectiv CFR. În zona caselor aflate pe traseul propus în studiul de fezabilitate lăţimea drumului este de 9 metri, din gard în gard. Cu toate acestea Certificatul de urbanism menţionează o lăţime necesară de 23 de metri. Asigurarea unei astfel de deschideri necesită în mod evident exproprieri şi posibile demolări de locuinţe. Locuitorii vizaţi nu au fost informaţi oficial de Primărie, existând riscul ca aceşti oameni să nu aibă soluţii de locuire în urma posibilelor exproprieri / demolări, fapt ce ar crea o adevărată problema socială’, se menţionează în petiţia înaintată de locuitori din zonă prin intermediul Asociaţiei Craiova Noastră.
Semnatarii petiţiei susţin şi că dublarea devizului privind valoarea investiţiei de la 66 de milioane lei, cât a fost iniţial, la 130 milioane lei, în conformitate cu un memoriu justificativ întocmit de o nouă firmă, este ‘foarte subţire fundamentată’. Aceştia mai afirmă că dacă municipalitatea nu va anula autorizaţia, se vor adresa instanţei şi vor cere să constate că autorizaţia emisă este un act nelegal, care trebuie anulat.
Consiliul Local Craiova a votat, joi, lista persoanelor care vor fi expropriate, finanţarea exproprierilor urmând să fie suportată din bugetul local al municipiului Craiova, fiind cuprinsă în ‘Programul de investiţii pentru anul 2023’. Potrivit studiului de fezabilitate, traseul proiectat are o lungime totală de 360 m şi se desfăşoară perpendicular pe calea ferată magistrală Bucureşti – Craiova, în lungul străzii Gârleşti, iar pentru realizarea acestuia se vor utiliza terenuri aflate în proprietatea publică a municipiului, dar şi proprietăţi private.
Investiţia va fi realizată de Compania Naţională de Investiţii, cu bani de la bugetul de stat, pentru că municipalitatea nu a putut accesa fonduri europene deoarece în ghidurile de finanţare nu sunt prevăzute investiţii pentru transportul rutier altul decât transportul în comun.