În judeţul Dolj au ajuns până acum 40.800 de carduri de energie, din care 9.000 sunt în curs de distribuire, prin Poşta Română, în toate localităţile, cu excepţia municipiului Craiova unde distribuirea urmează să înceapă în perioada următoare.
Prefectul judeţului Dolj, Dan Diaconu, a declarat, vineri, pentru AGERPRES, că judeţului îi revin în total 82.676 de carduri de energie. ‘Dintr-un total de 82.676 de carduri de energie câte sunt prevăzute pentru judeţul Dolj, până acum au ajuns 40.800 de carduri: 9.000 au ajuns pe 04.02, 10.000 – pe 09.02 şi 21.800 de carduri au ajuns astăzi. Primele 9.000 de află în proces de distribuire, în toate localităţile din judeţ, cu excepţia municipiului Craiova unde distribuirea urmează să înceapă în zilele următoare’, a declarat pentru AGERPRES prefectul judeţului Dolj, Dan Diaconu.
Începând cu data de 08.12.2022 a intrat în vigoare O.U.G. nr. 166/2022 care prevede o serie de măsuri de sprijin acordate persoanelor vulnerabile pentru compensarea preţului la energie. Ajutorul are forma unui card emis pe suport de hârtie, cu care se pot plăti facturi de energie (total sau parţial). Sprijinul acordat este în valoare de 1.400 lei pe loc de consum/gospodărie vulnerabilă, în două tranşe: 700 lei/semestru, se acordă în luna februarie 2023 pentru perioada 1 ianuarie 2023 – 30 iunie 2023; 700 lei/semestru, se acordă în luna septembrie 2023 pentru perioada 1 iulie 2023 – 31 decembrie 2023.
Cardurile alocate ambelor tranşe se pot folosi până la 31 decembrie 2023 inclusiv. Sprijinul nu poate fi utilizat în afara termenului de valabilitate prevăzut. La data de 1 ianuarie 2024 toate cardurile îşi încetează valabilitatea, indiferent de sumele rămase neutilizate. Cu ajutorul acestui card se pot face plăţi către furnizorii de energie energie termică în sistem centralizat de termoficare, electricitate, gaz, butelie, lemn de foc, păcură, peleţi şi alte materiale de încălzire. Sumele alocate celor două tranşe nu pot fi preschimbate în bani şi nu pot fi folosite în alte scopuri decât plata facturilor de energie.
Ce aceste compensări pot beneficia pensionarii peste 60 ani, inclusiv, ci pensie sub 2.000 lei, inclusiv; pensionarii de invaliditate, cu pensie sub 2.000 lei, inclusiv, persoanele cu handicap grav, accentuat sau mediu, cu venit sub 2.000 lei, inclusiv, familiile cu alocaţie de susţinere sau cu ajutor social, familiile cu venituri mai mici de 2.000 lei/membru.
Potenţialii beneficiari vor fi înştiinţaţi dacă s-au descoperit situaţii care îi fac neeligibili. În acest caz, ei pot suna la 031 9966, numărul de call center-ul creat de Compania Naţională ‘Poşta Română’ S.A, unde vor primi informaţii suplimentare şi vor fi îndrumaţi, dacă situaţia poate fi corectată.
În cazul în care veniturile luate în calcul la un loc de consum nu mai corespund sau se observă alte inadvertenţe, potenţialul beneficiar poate să solicite o anchetă socială la primărie, care să le corecteze, iar rezultatul se transmite la Compania Naţională ‘Poşta Română’ S.A pentru actualizarea listei. AGERPRES/(AS – autor: Maria Mitrică, editor)
Potrivit TermoUrban Craiova, persoanele din Craiova racordate la sistemul centralizat de termoficare pot face plata cu cardul de energie, doar dacă fac şi dovada certificat de validare a datoriei din partea asociaţiei de proprietari/locatari pentru factura (curentă sau restantă) ori alt document justificativ din partea furnizorului.
‘Certificatul de validare a datoriei este emis de asociaţia de proprietari/locatari, pentru a certifica datoria curentă sau restantă a beneficiarului de sprijin faţă de asociaţia de proprietari/locatari, rezultată din furnizarea de energie termică în sistem centralizat. Beneficiarii de carduri care sunt racordaţi la alimentarea cu energie termică în regim centralizat, trebuie să solicite eliberarea acestui certificat de către asociaţia de proprietari unde sunt înscrişi. După ce îl primesc, pentru a achita factura la energie termică, trebuie să îl prezinte poştaşului/oficiantului poştal împreună cu cartea de identitate şi cardul de energie. Certificatele de validare a datoriilor se emit în două exemplare, din care un exemplar se păstrează la asociaţia de proprietari/locatari emitentă, iar cel de-al doilea exemplar se păstrează la Poşta Română’, au informat reprezentanţii TermoUrban Craiova.
Plata se efectuează la orice subunitate a Poştei Române sau la poştaşul care a sosit la domiciliul beneficiarului, completându-se un mandat poştal către contul asociaţiei de proprietari/locatari (în cazul plăţii încălzirii în sistem centralizat) sau furnizorului de energie sau prin intemediul aplicaţiei informatice puse la dispoziţie de către către Compania Naţională ‘Poşta Română’.