Comisia Europeană, condusă de Ursula von der Leyen, care mai vrea un mandat la președinția CE, distruge efectiv transportatorii români prin decizia ilegală că transportatorii ucraineni nu mai pot fi opriți nici la vamă, nici în trafic, spune președintele SOS România, Diana Șoșoacă, prin intermediul unui comunicat de presă.
”Această decizie a Comisiei Europene instituie privilegii absurde pentru transportatorii ucraineni care pun în mod repetat în pericol cetăţenii români şi care distrug prin privilegiile lor transportatorii români. Comisia Europeană încalcă prin această prevedere Tratatul de Aderare și se erijează într-o instituție supra statală care acționează ca un super guvern al UE fără să fi fost mandatat în acest sens, ceea ce încalcă nu doar Tratatul de Aderare, ci și dreptul național al tuturor statelor membre și suveranitatea acestora.
Se instituie astfel o concurență neloială cum nu s-a mai văzut în România, iar din punct de vedere legislativ se instituie regula celor care sunt în mod oficial deasupra legii: şoferii ucraineni nu răspund de faptele lor, nici nu trec prin teste antidrog sau de verificare a alcoolemiei, în timp ce şoferii români profesioniști si amatori îşi pot pierde dreptul de a conduce şi dacă iau un simplu medicament.
Dovada efectelor ucigașe ale acestei supra-legi și a instituirii unei super-cetățenii ucrainene, impuse de Comisia Europeană României în dispreţul total al Constituţiei noastre, îl reprezintă accidentul grav în urma căruia și-au pierdut viața cinci cetățeni români care au fost uciși de un şofer de tir ucrainean care nu înregistra timpii de conducere și de odihnă.
Comisia Europeană a mers până într-acolo încât a stabilit că pentru conducătorii auto ucraineni “se pot aplica măsuri doar dacă bețiile la volan sunt persistente”, iar UE are un acord cu Ucraina prin care autoritățile competente ale fiecărei părți vor lua măsuri doar dacă șoferii ucraineni au comis, ”în mod repetat și persistent încălcări grave ale normelor de circulație legate de siguranța rutieră, de genul conducerea sub influența alcoolului, depășirea limitelor de viteză, conducerea sub influența drogurilor sau a altor substanțe cu efect similar, precum și un comportament care încalcă regulile de circulație rutieră și care a dus la deces sau la vătămare corporală gravă”.
Câţi români are dreptul să ucidă un şofer ucrainean înainte să i se aplice măsurile legale? Sau câte vieți are voie să pună în pericol înainte să răspundă în fața legii ca oricare alt cetățean, în condițiile menționate de Constituție că toți cetățenii sunt egali în fața legii?
Articolul Europarlamentarul Diana Șoșoacă: CE a acordat licența de a ucide transportatorilor ucraineni, în timp ce Guvernul României îi lasă fără dreptul de a conduce pe șoferii români apare prima dată în Ecopolitic.
Sursa: Ecopolitic.ro