Primarul municipiului Târgu Mureş, Soos Zoltan, şi preşedintele Consiliului Judeţean Mureş, Peter Ferenc, au anunţat, miercuri, într-o conferinţă de presă, că s-a reuşit, la Ministerul Transporturilor, includerea proiectului inelului ocolitor al municipiului Târgu Mureş în lista celor care vor beneficia de finanţare în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020, în valoare de peste 90 de milioane de euro. ‘Ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, domnul Lucian Nicolae Bode, a aprobat în urmă cu o zi Ordinul nr. 2018/02.11.2020, care prevede includerea proiectului inelului ocolitor al municipiului Târgu Mureş în lista celor opt proiecte de infrastructură de transport care vor beneficia de finanţare în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare (POIM), 2014-2020. Proiectul, având ca beneficiar municipiul Târgu Mureş, are o valoare totală de 438.845.261,18 lei, peste 90 de milioane de euro şi presupune realizarea unui tronson de 13,52 kilometri, a unui pasaj superior peste strada Gheorghe Doja şi calea ferată, a unui pasaj superior peste strada 8 Martie, a unui viaduct peste valea pârâului Budiu şi strada Budiului’, a arătat primarul Soos Zoltan. De asemenea, în proiect vor fi incluse şi opt intersecţii mari, Bulevardul 1 Decembrie 1918, Calea Sighişoarei – zona Shopping City, Calea Sighişoarei – zona Viile Dealului Mic, Calea Sighişoarei – zona Budiului, sens giratoriu conexiune A3, strada Libertăţii, prelungire strada Insulei, intersecţia strada Insulei cu strada Barajului. Potrivit primarului, într-o primă fază se va realiza Tronsonul 3, în valoare de 75.008.396 lei (15.395.180 euro), care presupune racordul la Autostrada Transilvania şi până la intersecţia cu strada Budiului, ieşire spre sat Budiul Mic, în lungime de aproximativ 2,5 kilometri. De asemenea, Tronsonul 6, în valoare de 49.371.678 lei (10.922.212 euro), care va fi racordul cu centura Ernei-Corunca până la drumul european E 60-Calea Sighişoarei, în lungime de aproximativ 1,6 kilometri. ‘În acest fel, se va realiza scoaterea traficului de tranzit din oraş, care se aşteaptă să crească o dată cu finalizarea Autostrăzii Transilvania, astfel încât să se evite situaţia neplăcută în care toate vehiculele ar fi ieşit pe strada Gheorghe Doja’, a spus Soos. Preşedintele Consiliului Judeţean Mureş, Peter Ferenc, a arătat că reuşita respectivă are la bază colaborarea între cele două instituţii, dar şi colaborarea dintre primar şi preşedintele CJ. ‘Ieri am avut primul drum comun la Bucureşti, împreună cu domnul primar. Ce este foarte important pentru târgumureşeni este la fel de important şi pentru judeţ. Momentan actele sunt la DRPD Braşov, unde se reanalizează studiul de fezabilitate care de două ori a avut eşec la licitaţii, adică nu a avut niciun ofertant. Săptămâna viitoare vom avea o întâlnire cu reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri pentru a analiza şi a vedea care sunt acele posibilităţi să putem modifica acest proiect în sensul rezolvării tuturor problemelor din localităţile prin care trece acest tronson de centură (Corunca-Ernei – n.r.). Dorim să dăm o mână de sprijin, dorim să sprijinim DRPD Braşov ca acest proiect care a fost început în 2002 să fie repus cât mai curând în licitaţie. Sper că dacă va fi un studiu de fezabilitate şi un caiet de sarcini bine făcut, atunci va avea şi ofertant să putem să cheltuim banii europeni care sunt pentru această lucrare’, a arătat Peter Ferenc. Preşedintele CJ Mureş a precizat că în cadrul discuţiilor de la Ministerul Transporturilor a fost abordată şi problema centurilor ocolitoare ale municipiilor Sighişoara şi Reghin.