Premierul Florin Cîţu a declarat joi seara că va propune în coaliţia de guvernare ca în administraţia publică locală şi centrală anumite funcţii de conducere, cum este cea de director general sau de secretar general, să fie pe mandat. ‘Voi propune luni în coaliţie ca în administraţia publică locală şi centrală anumite funcţii de conducere, cum ar fi cea de director general, de secretar general, de secretar general adjunct, să fie pe mandat. Mandat de maxim 6 ani, la 3 ani cu reînnoirea mandatului, cu evaluare, exact cum se întâmplă în toate ţările dezvoltate în administraţia publică, mandat după care vei avea reevaluarea. Vă dau un exemplu: dacă eşti secretar general într-un minister, legat de ministru mandatul, când vine un nou ministru trebuie să fii reconfirmat. Trebuie să începem să avem o administraţie publică responsabilă’, a precizat Florin Cîţu, într-o emisiune la Digi 24. El a adăugat că în aceste funcţii va propune să se facă şi ‘o rotaţie’. ‘După două mandate trebuie să te muţi în alt departament. Lucrurile trebuie să se mişte în această direcţie, trebuie să avem un aparat de funcţionari publici performanţi, care să fie evaluaţi transparent şi remuneraţi în funcţie de performanţă. Astea sunt lucrurile pe care vreau să le implementăm’, a subliniat prim-ministrul Florin Cîţu.