Instituţia Prefectului Galaţi informează, luni, că în urma controalelor efectuate în centrele rezidenţiale care funcţionează în judeţ, în perioada 10-16 iulie, au fost aplicate 172 de amenzi, în valoare totală de 74.400 de lei.
La nivelul judeţului Galaţi există 53 de centre rezidenţiale (37 de stat şi 16 private), dintre care 22 pentru copii, 16 pentru persoane vârstnice, 8 pentru persoane cu dizabilităţi şi 7 pentru alte persoane dependente, în afară de vârstnici şi persoane cu dizabilităţi.
Numărul total al persoanelor rezidente este de 1.172 din care 145 copii, 467 persoane vârstnice, 145 persoane cu dizabilităţi, 415 alte persoane dependente, în afara celor vârstnice şi cu dizabilităţi.
În urma acţiunilor de control s-au constatat următoarele: 172 sancţiuni (35 ITM, 17 OPC, 0 AJPIS, 10 DSP, 2 DSV, 69 ISU, 39 IPJ), valoarea totală a contravenţiilor fiind de 74.400 lei.
DSP a aplicat amenzi în valoare de 38.900 de lei astfel: 2.400 de lei Căminului pentru persoane vârstnice ‘Ştefan cel Mare şi Sfânt’ (depozitare deşeuri medicale), 2.400 de lei Căminului pentru persoane vârstnice Sfântul Spiridon (depozitare deşeuri medical), 1.600 de lei Centrului de Îngrijire şi Asistenţă pentru Persoane Adulte cu Dizabilităţi ‘Elena’ (cabine duş beneficiari degradate, parchet dormitoare degradat), 8.000 de lei Căminului pentru persoane vârstnice ‘Sfântul Ilie’ (neefectuare dezinsecţie), 3.500 de lei Centrului de Îngrijire şi Asistenţă pentru Persoane Adulte cu Dizabilităţi (curăţenia curentă neefectuată în toate spaţiile şi la grupurile sanitare), 1.000 de lei Centrului de îngrijire şi asistenţă medico-socială pentru persoane vârstnice, bolnavi cronici în fază terminală Pechea (personalul angajat nu a urmat cursurile privind însuşirea noţiunilor fundamentale de igienă), 10.000 de lei Unităţii medico-sociale Găneşti (lipsă autorizaţie sanitară de funcţionare pentru sistemul propriu de alimentare cu apă potabilă), 10.000 de lei ‘Casei Bunicilor’ din Vânători (pentru apa potabilă din fântâna proprie, folosită atât la prepararea hranei beneficiarilor, cât şi pentru acoperirea necesarului zilnic, nu s-a făcut dovada monitorizării calităţii acesteia; nu s-au prezentat documente prin care să se facă dovada achiziţionării de apa potabilă îmbuteliată, în cantităţi necesare).
Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor a aplicat amenzi în valoare de 17.000 de lei astfel: 5.000 lei Căminului pentru persoane vârstnice ‘Sfântul Ilie’ (lipsă protecţie saltele, grătar calorifer desprins, pervaz geam cale de acces deteriorat, hol cu plafon fals cu pete şi plăci desprinse, listă meniu fără cantităţi), 3.000 de lei Casei Speranţei (nerespectare gramaj porţie carne şi meniu fără alergeni la Centrul de primire în regim de urgenţă), 1.000 de lei Centrului de primire în regim de urgenţă Casa Speranţei (var exfoliat zona chiuvetă hol), 5.000 de lei Căminului de bătrâni din str. Columb (nerespectare gramaj porţii preparate carne mic dejun), 3.000 de lei Centrului de Îngrijire şi Asistenţă pentru Persoane Adulte cu Dizabilităţi Casa Hannah Nicoreşti (lipsă informaţii obligatorii cu privire la ingrediente, alergeni, valoare nutriţională)
ISU a dat amenzi în valoare de 3.500 de lei astfel: 1.000 de lei Căminului Sfânta Sofia Şendreni (pentru că a obţinut aviz, dar nu a solicitat autorizaţie de securitate la incendiu), 2.500 de lei Cămin pentru persoane vârstnice Cinque Stelle Residence (fără obţinerea autorizaţiei de securitate la incendiu; nu se asigură dotarea construcţiei cu instalaţie de detecţie şi semnalizare a incendiilor; instalaţia electrică se exploatează necorespunzător cu becuri fără abajur şi improvizaţii).
IPJ a aplicat sancţiuni în valoare de 15.000 de lei astfel: 5.000 de lei Centrului de îngrijire şi asistenţă Sf. Efrem (lipsă analiză risc IPJ, lipsă camere video pe holuri), 10.000 de lei Centrului de Îngrijire şi Asistenţă pentru Persoane Adulte cu Dizabilităţi Bunul Samaritean Nicoreşti (lipsă analiză risc – IPJ)
De asemenea au fost aplicate 155 de avertismente, cele mai importante motive fiind IPJ – lipsă sisteme securitate, lipsă camere de supraveghere, lipsă analiză risc; ISU – personalul care face parte din echipa de primă intervenţie nu este instruit conform normelor specifice, nu se asigură dotarea cu stingătoare specifice spaţiului pentru prepararea hranei, nu se asigură marcarea completă şi corespunzătoare a tuturor căilor de evacuare aferente spaţiilor aflate în exploatare, fapt ce poate îngreuna evacuarea persoanelor şi intervenţia, căi de acces şi ieşire nemarcate; ITM – lipsă întâlniri Comitet pentru Securitate şi Sănătate în Muncă, nerespectare timp de muncă şi odihnă, plan de prevenire şi protecţie incomplet, instrucţiuni proprii incomplet, lipsa autorizare Securitate şi Sănătate în Muncă; Protecţia Consumatorilor – calorifer cu vopsea exfoliată, grătar calorifer exfoliat, cabină de duş exfoliată, calorifer ruginit, lipsă informaţii gramaje, alergeni, valori nutriţionale; DSP – personalul angajat nu a urmat cursurile privind însuşirea noţiunilor fundamentale de igienă; DSV – lipsă contract dezinfecţie, dezinsecţie şi deratizare.
Pentru o parte dintre deficienţele constatate s-au stabilit termene de remediere, urmând ca echipele de control să revină pentru verificări.