Peste două sute de copii de grădiniţă sau din clasele primare din municipiul Giurgiu şi alte 11 localităţi din mediul rural au participat în perioada 3-5 februarie la o activitate de lectură din cărţile de poveşti în cadrul Programului naţional ‘Citeşte-mi o sută de poveşti!’. ‘O adevărată caravană a culturii giurgiuvene s-a desfăşurat în perioada 3-5 februarie în 11 biblioteci comunale din judeţul Giurgiu şi la Biblioteca judeţeană Giurgiu în cadrul proiectului naţional iniţiat anul acesta de către Ministerul Culturii – ‘Citeşte-mi o sută de poveşti!’ cu ocazia Zilei Mondiale a Cititului cu Voce Tare. Biblioteca Judeţeană ‘I. A. Bassarabescu’ a derulat astfel activităţi în colaborare cu 11 biblioteci publice din mediul rural din judeţul Giurgiu, respectiv Vărăşti, Izvoarele, Comana, Floreşti-Stoeneşti, Mârşa, Gogoşari, Buturugeni, Bulbucata, Mihai Bravu, Adunaţii Copăceni şi Gostinari’, a declarat vineri, presei, directorul Bibliotecii Judeţene Giurgiu, Daniela Bardan. Cu acelaşi prilej Biblioteca Judeţeană ‘I.A. Bassarabescu’ a organizat , pe platforma ZOOM o întâlnire cu Grădiniţa cu Program Prelungit ‘Top Kinder Space’ din municipiul Giurgiu. În cadrul acestor ateliere unii copii au fost prezenţi în sălile de lectură cu respectarea regulilor de distanţare sanitară ori au intrat în legătură directă pe ZOOM cu bibliotecarii care le-au citit poveşti. Totodată, şi cei mici au citit poveşti pe ZOOM şi au adresat întrebări despre personajele lor preferate. Programul ‘Citeşte-mi o sută de poveşti!’ îşi propune să stimuleze lectura în rândul copiilor, atât în grădiniţe cât şi în familie. Copiii au avut oportunitatea de a participa la ateliere de lectură şi de a-şi dezvolta atenţia, vocabularul, imaginaţia şi, mai ales, motivaţia pentru învăţare. Prin urmare, programul a contribuit la dezvoltarea unor obiceiuri de lectură care favorizează procesul de învăţare şi de alfabetizare funcţională, în special pentru copiii din familiile defavorizate şi izolate cultural. De asemenea, programul ajută la dezvoltarea limbajului şi la învăţarea social-emoţională şi, nu în ultimul rând, reaminteşte importanţa lecturării poveştilor cu voce tare alături de copii, părinţi şi bunici. AGERPRES / (AS – autor: Camelia Bigan, editor: Marius Frăţilă)