Reprezentanţii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Gorj au aplicat, în perioada ianuarie – martie, peste 160 de amenzi în valoare de circa 290.000 de lei, se arată într-un comunicat de presă remis, miercuri, AGERPRES.
Potrivit sursei citate, în această perioadă a avut loc o variată activitate de verificare a modului în care operatorii economici respectă legislaţia în vigoare referitoare la protecţia consumatorilor, în conformitate cu tematicile de control stabilite la nivelul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, precum şi cu cele proprii, dar şi ca urmare a cercetării petiţiilor primite de la cetăţeni.
De asemenea, sub coordonarea Instituţiei Prefectului, reprezentanţii CJPC Gorj au participat la ample acţiuni de control, în echipe mixte, alcătuite împreună cu reprezentanţi ai IPJ, DSVSA, ITM, DSP, IJJ şi ISU.
‘În această perioadă, au fost încheiate un număr de 313 acte de control şi, ca urmare a neregulilor constatate, au fost aplicate 162 de sancţiuni contravenţionale, valoarea totală a amenzilor ridicându-se la 290.400 lei. Cele mai importate abateri întâlnite de comisarii CJPC Gorj au fost: practici comerciale înşelătoare constatate la marii retaileri; comercializarea de produse cu data durabilităţii minimale sau data limită de consum depăşită, echipamente electrice fără marcaj CE şi fără documentaţie tehnică, comportament incorect în relaţia cu consumatorii, efectuarea unei activităţi de comerţ într-un spaţiu neautorizat; comercializarea de produse fără documente de provenienţă’, se arată în comunicat.
Tot în aceeaşi perioadă au fost înregistrate un număr de 165 reclamaţii. Acestea au fost instrumentate în conformitate cu prevederile Procedurii generale privind soluţionarea petiţiilor consumatorilor, iar valoarea produselor înlocuite sau restituirilor s-a ridicat la 20.711 lei.