Acasă55Guvernul a aprobat participarea României la Studiul Internaţional privind Procesul de Predare-Învăţare,...

Guvernul a aprobat participarea României la Studiul Internaţional privind Procesul de Predare-Învăţare, dezvoltat de OCDE

Guvernul a aprobat, miercuri, participarea României la Studiul Internaţional privind Procesul de Predare-Învăţare / Teaching and Learning International Survey – TALIS 2024, dezvoltat de Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE) – TALIS 2024.

Potrivit unui comunicat al Executivului, taxa privind participarea României, în perioada 2023-2024, la Programul Internaţional din domeniul educaţiei, dezvoltat de OCDE – TALIS 2024, este în cuantum de 79.500 euro şi se achită către OECD în tranşe anuale, de la bugetul de stat, din sumele alocate Ministerului Educaţiei.

Hotărârea aprobată în acest sens prevede că Centrul Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie din cadrul Ministerului Educaţiei a fost desemnat Centru Naţional TALIS.

‘Participarea României la Studiul TALIS 2024 face parte din procesul de aderare a României la OCDE, acesta fiind un obiectiv major al politicii externe române încă din anul 2004. România şi-a depus oficial candidatura la OCDE în aprilie 2004, şi-a reafirmat intenţia de a deveni membru al organizaţiei în noiembrie 2012 şi a reînnoit candidatura şi în 2016 şi 2017. Consiliul Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică a decis, în data de 25 ianuarie 2022, deschiderea negocierilor de aderare cu ţara noastră. De asemenea, prin participarea României la TALIS 2024 se urmăreşte continuarea promovării imaginii externe a României’, precizează Guvernul.

Executivul mai arată că ‘TALIS este conceput ca o succesiune de studii internaţionale comparative, iniţiate de către OCDE, cu scopul de a oferi indicatori internaţionali robuşti şi de a susţine politicile educaţionale relevante privind profesorii şi procesul de predare-învăţare din şcolile aflate la nivelul ISCED 2’.

Conform hotărârii, pregătirea şi administrarea acestui proces se realizează în perioada 2022-2025 şi cuprinde mai multe etape.

‘TALIS 2024 prevede următoarele etape: stabilirea contractorului internaţional şi stabilirea responsabilităţilor şi a protocoalelor de comunicare între consorţiu şi ţările participante; realizarea primei întâlniri a Grupului de experţi pentru elaborarea instrumentelor; realizarea pretestării; realizarea Studiului principal; lansarea Raportului internaţional, urmat de Raportul naţional’, mai precizează sursa citată.

Executivul menţionează că etapa de pregătire a pretestării urmează să se desfăşoare în 2022-2023, iar realizarea propriu-zisă a pretestării se va derula în 2023.

De asemenea, realizarea Studiului principal se va desfăşura în două runde: pentru emisfera sudică, în perioada octombrie – noiembrie 2023, iar pentru emisfera nordică, în lunile februarie – aprilie 2024.

Pentru fiecare dintre etapele derulării programului există standarde tehnice riguroase care trebuie respectate şi documentate de către fiecare centru naţional, precum şi măsuri de monitorizare a calităţii implementării procedurilor, stabilite prin manualele specifice, mai precizează Guvernul.

‘Participarea României la TALIS 2024 este foarte importantă – din perspectiva analizei sistemice – pentru a putea recupera lipsa informaţiilor directe privind dezvoltarea profesională a profesorilor, practicile de instruire/formare, convingerile şi atitudinile cadrelor didactice, evaluarea profesorilor şi feedback-ul, leadership-ul şcolii etc. În plus, TALIS oferă un instrument validat internaţional, ce permite ţărilor să privească ‘profesia de cadru didactic’ aşa cum este ea exercitată în fiecare ţară. Analiza este realizată din perspectiva oferită de modul în care ea este profesată în celelalte ţări participante la studiu, sau în lumina în care în aceste ţări se demonstrează că se poate practica’, se explică în comunicat.

Citește și:

Activează Notificările OK No thanks