Un număr de 2.100 de elevi din învăţământul primar şi gimnazial din Harghita s-au înscris la activităţile remediale, a precizat pentru AGERPRES inspectorul şcolar general adjunct, Cristinel Glodeanu. Potrivit sursei citate, din cei 2.100 de elevi înscrişi, 1.112 sunt din ciclul primar, iar 988 din ciclul gimnazial, iar cel mai mare număr se înregistrează la clasa a VIII-a, unde 347 de elevi au solicitat să participe la activităţi remediale. Cristinel Glodeanu a ţinut să precizeze că încă de săptămâna trecută le-a transmis directorilor de şcoli ca învăţătorii şi diriginţii să-i contacteze pe toţi copiii care sunt izolaţi geografic, care nu au acces la Internet, nu au posibilitatea să vizualizeze site-ul unităţii de învăţământ sau avizierul unităţii şcolare, pentru a le prezenta oportunitatea de a participa la aceste activităţi. Acesta a mai arătat că, în acest moment, se lucrează la repartizarea pe grupe a elevilor care vor participa la activităţile remediale. ‘În acest moment, colegii noştri lucrează pentru a-i repartiza pe grupe. Sunt grupe care s-au constituit de sine stătător, având în medie 12 elevi la nivelul acelei clase, dar sunt şi cazuri unde, datorită faptului că judeţul Harghita are un specific aparte, cu clase de secţie română şi clase de secţie maghiară, (…) încercăm să constituim inclusiv grupe simultane pentru aceşti copii şi colegii noştri lucrează pentru clarificarea acestor grupe’, a spus inspectorul şcolar general adjunct. El a adăugat că elevii se pot înscrie în continuare. ‘În luna martie, lucrăm cu aceste cifre. În luna aprilie, dacă se mai înscriu alţi copii, cererile vor fi înregistrate, vor fi contabilizate şi îi vom adăuga fie la grupele acestea, fie vom crea grupe noi. Ne dorim să le oferim această posibilitate tuturor elevilor care au nevoie de aceste activităţi remediale şi considerăm că este o oportunitate care trebuie să fie fructificată de elevi, pentru aprofundarea cunoştinţelor, pentru fixarea şi consolidarea lor şi considerăm că este bine, chiar dacă nu s-au înscris până acum, să o facă cel puţin de acum încolo, atât pentru pregătirea pentru examenul de Evaluare Naţională, dar şi pentru evaluările care se fac la clasele a II-a, a IV-a, a VI-a, astfel încât elevii să aibă cât mai multe cunoştinţe, care să le permită obţinerea unor note cât mai bune’, a subliniat Cristinel Glodeanu. AGERPRES (A, AS – autor: Gina Ştefan, editor: Georgiana Tănăsescu)