Peste 170 de persoane, cadre didactice, reprezentanţi ai autorităţilor locale, ai Inspectoratului Şcolar Judeţean sau directori de şcoli, participă, sâmbătă, 18 februarie, la o conferinţă internaţională, la Miercurea-Ciuc, având ca temă mediul educaţional al secolului XXI.
Evenimentul, intitulat Conferinţa Internaţională şi Târg de Tehnologie Educaţională ‘Mediul educaţional al secolului XXI’, va fi găzduit de centrul de conferinţe al Casei Corpului Didactic (CCD) ‘Apáczai Csere János’, din Miercurea-Ciuc.
‘În contextul obiectivelor de modernizare şi digitalizare a mediului educaţional, asumate de Guvernul României prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, în cadrul evenimentului nostru participanţii vor avea oportunitatea de a aborda transformarea recentă a mediilor de învăţare din întreaga lume cu sprijinul unor specialişti invitaţi din Finlanda, Estonia, Austria, Ungaria şi România’, se arată într-un comunicat transmis de directorul CCD, prof. Ferencz-Salamon Alpár.
Totodată, personalul didactic de conducere şi predare, respectiv persoanele cu rol de decizie de la nivel local vor avea ocazia să cunoască şi să testeze ofertele unor companii din Ungaria şi România cu experienţă în modernizarea mediului educaţional contemporan, cum ar fi instrumente digitale, mobilier modern modular şi soluţii educaţionale IT, mai precizează sursa citată.
Prof. Ferencz-Salamon Alpár, directorul Casei Corpului Didactic ‘Apáczai Csere János’ din Miercurea-Ciuc a declarat, vineri, pentru AGERPRES, că evenimentul este organizat în cadrul proiectului Erasmus+, intitulat Free-ED- (A framework for efficient and engaging hybrid education in lower secondary schools) implementat în parteneriat cu Centrul Educaţional Spektrum din Miercurea-Ciuc, Universitatea din Tallinn, Estonia, Universitatea din Jyväskylä, Finlanda şi Universitatea ‘Johannes Kepler’ din Linz, Austria.
Acesta a subliniat importanţa creării unui mediu educaţional inovativ, care sprijină învăţarea colaborativă, centrată pe elevi şi care să poată să răspundă nevoilor generaţiei actuale dar şi a celor viitoare.
‘Eu cred că cel mai important factor, care trebuie modernizat, pe lângă dezvoltarea resursei umane din unităţile de învăţământ (…) este crearea unui mediu educaţional care sprijină învăţarea colaborativă, diferenţiată, interactivă, efectiv centrată pe elevi, care să poată să răspundă nevoilor absolut schimbate, instructiv- educative ale generaţiei care stă în bănci sau care se pregăteşte să intre, în fiecare an, în băncile şi în spaţiile şcolare. (…) Învăţământul frontal, organizat frontal, bazat pe direcţia de comunicare şi predare dinspre învăţător, profesor către elev şi evaluat prin extemporale şi prin evaluări scrise sau, din când în când orale, deja este al trecutului’, a declarat prof. Ferencz-Salamon Alpár, pentru AGERPRES.
Acesta a punctat faptul că este vorba despre necesitatea dezvoltării unor abilităţi şi competenţe, care îi vor ajuta pe copii să se adapteze nevoilor pieţei de muncă, mereu în schimbare.
‘Din acest punct de vedere, mediul educaţional colaborativ, care sprijină şi (…) starea de bine a copiilor este extrem de important şi noi din acest punct de vedere am luat această tematică foarte în serios şi consacrăm toată conferinţa pentru conştientizarea importanţei acestui lucru’, a arătat directorul Casei Corpului Didactic ‘Apáczai Csere János’ din Miercurea-Ciuc.
El a mai precizat că, prin noile noile apeluri de proiecte cu finanţare europeană, există posibilitatea modernizării mediului şcolar, echipării cu mijloace digitale şi ne-digitale innovative, şi tocmai din din acest motiv se prezintă tendinţele în domeniu, astfel încă să nu fie alese tehnologii învechite.
Prof. Ferencz-Salamon Alpár a dat exemplul tablelor interactive, care nu mai sunt o inovaţie de câţiva ani şi care au fost înlocuite cu display-uri interactive, ‘care oferă mult mai multe posibilităţi interactive, colaborative’ şi pe care participanţii la conferinţa de la Miercurea-Ciuc vor avea posibilitatea să le încerce.