Numărul persoanelor care solicită Ambulanţa pentru testarea COVID-19 s-a dublat în Harghita, faţă de valul patru al pandemiei, conducerea Serviciului Judeţean de Ambulanţă (SJA) fiind nevoită să suplimenteze numărul de echipaje, pentru a face faţă acestei situaţii.
‘Aşa ceva până acum nu s-a întâmplat, că a trebuit să suplimentăm echipajele. (…) Numărul de solicitări pentru testare s-a dublat faţă de valul patru, faţă de varianta Delta. La valul patru a trebuit să creştem numărul echipajelor de urgenţă pentru că spitalele erau suprasolicitate, nu puteau prelua pacienţii de la noi şi au trebuit să stea mai multe minute, ore, în ambulanţă. Acum, la urgenţă nu vedem o schimbare mare, şi acolo sunt, dar la testări s-au dublat. Faţă de varianta Delta, valul patru, acum a trebuit să suplimentăm la maşina de transport. Pe lângă asta, avem şi transporturile programate, pentru internări sau externări. (…)Noi, dacă nu am suplimenta echipajele, oamenii ar trebui să aştepte mai mult de două zile’, a declarat, pentru AGERPRES, şeful SJA Harghita, dr. Peter Szilard.
Potrivit sursei citate, ar fi nevoie de înfiinţarea unor centre de testare sau ca pacienţii să apeleze mai mult la medicii de familie, pe a degreva Serviciul de Ambulanţă, a căruia activitate este îngreunată.
‘Sunt alte judeţe unde sunt puncte de testare, la spitale sau în alte părţi. Şi la noi ar fi bine, pentru că asta nu e bine că oamenii merg la farmacie, cumpără test şi apoi cheamă ambulanţa. (…) Deci, îngreunează activitatea noastră pentru că nu e treaba Serviciului de Ambulanţă, de aceea sunt medicii de familie, de aceea sunt farmaciile, unde omul merge şi ei ar trebui să facă testări. Noi ar trebui să facem testări la persoanele care sunt bolnave şi nu se pot deplasa, pentru că sunt mulţi cei care merg la farmacie, cumpără testul, iese pozitiv şi după aceea ne sună pe noi’, a explicat şeful SJA Harghita.
Acesta a precizat că Serviciul de Ambulanţă a făcut şi 160 de testări pe zi, în toate zonele judeţului, şi au fost chemaţi angajaţi de acasă, pentru a face faţă solicitărilor.
‘Deci, noi chemăm angajaţii de acasă, din timpul liber, ca să facem faţă la testări. (…) Medicii de familie ar putea consulta, testa şi ar putea prescrie tratamentul necesar. (…) Conform legislaţiei, medicii de familie au contracte semnate cu Casa de Asigurări, pentru ei se plătesc testările efectuate şi pacienţii nu ar trebui să aştepte atât. Problema e că distanţa e mare, cifra nu e aşa de mare (solicitările – n.r.), dar distanţa este, pentru că începem din Tulgheş, până la Tuşnad. În judeţul nostru trebuie să parcurgi distanţe mari’, a mai arătat dr. Peter Szilard.