Aproape 200 de asociaţii de proprietari din municipiul Deva riscă să rămână fără administratori, dacă aceştia nu vor prezenta autorităţilor certificatul de calificare profesională, un document care a devenit obligatoriu de la 1 ianuarie, a informat miercuri Direcţia de Asistenţă Socială (DAS).
Până în prezent, doar 55 de administratori ai asociaţiilor de proprietari din municipiul Deva, dintre cei 122 existenţi, au solicitat primăriei eliberarea unui atestat pe baza certificatului de calificare profesională.
‘Aceştia administrează, în total, activitatea a 245 de asociaţii de proprietari. Adică, puţin peste jumătate din totalul asociaţiilor care funcţionează în oraş’, a precizat DAS Deva.
În acelaşi context, alţi 67 de administratori, atestaţi în condiţiile vechii legi a asociaţiilor de proprietari, au obligaţia să facă dovada că deţin certificatul de calificare profesională până la data de 31 ianuarie, conform unei notificări transmise săptămâna aceasta de către DAS Deva. În caz contrar, ei riscă amenzi de la 5.000 de lei la 10.000 de lei pentru desfăşurarea activităţii de administrare a condominiilor fără îndeplinirea condiţiilor prevăzute de lege.
Potrivit autorităţilor locale, administratorii asociaţiilor de proprietari au avut la dispoziţie mai mult de doi ani pentru a obţine certificatul de calificare profesională, după ce termenul prevăzut de Legea nr. 196/2018 a fost prelungit până la sfârşitul anului 2021.
Conform prevederilor legale, atestatul se afişează la avizierul imobilului prin grija administratorului.
Documentul este valabil patru ani de la data emiterii şi poate fi reînnoit.
În municipiul Deva sunt înregistrate 424 de asociaţii de proprietari.